جشنواره تئاتر فجر جلوه عینی گفتمان هنر اسلامی ایرانی است

به گزارش مجله فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر این رویداد را مجالی دانست که باعث می گردد قدرت روشنگری و گفتمان درخشان هنر اسلامی ایران جلوه ای عینی پیدا کند.

جشنواره تئاتر فجر جلوه عینی گفتمان هنر اسلامی ایرانی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام خود به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نوشت:

هنر تئاتر برآمده از بن اندیشه مردمانی است که این هنر والا را در جان خود می پرورند، فرهنگ ایرانی اسلامی با منش درخشان جوانمردی و مقاومت در ساحت زیبایی شناختی تئاتر ایران می درخشد و هر بار بیش از پیش جلوه گر می گردد. گفتمانی که از رهگذر تئاتر جریان می یابد، انگاره ای عمیق است که جان ایرانی را در دنیا نجوا می نماید و هر اثر نمایشی چونان سفیری است که فرهنگ این سامان را به بایسته ترین شکل در رگ های دنیا امروز نشر می دهد.

جشنواره تئاتر فجر مجالی است درخشان و غنیمتی است کمیاب برای آنکه قدرت روشنگری و گفتمان درخشان هنر اسلامی ایرانی جلوه ای عینی یافته و در تعامل با تئاتر دیگر ملت ها سرفراز و پایدار، جذابیت شرقی درخشان خود را بنمایاند.

این مواجهه فرصتی تا میدان فرهنگ مقاومت و جوانمردی، که مشخصه های اصلی منش ایرانی اند، در میان فرهنگ ها بازنمایی شده و در دنیا رسانه زده ای که با تمام توان کوشش می نماید تا صدای سرافراز شرق را نشنیده بینگارد، فریادی از جنس فرهنگ درخشان و خوش نگار ایرانی سر دهد. پژواک این فریاد در رنگ خون شهیدان این مرز و بوم و پاسداران بی بدیل این هویت سربلند تنیده است و در میان مصاحبه های تئاتری، شکلی معاصر و امروزین خواهد یافت.

پس با چشمانی منتظر به استقبال درخشش باشکوه این فرهنگ می رویم و تماشاگر ظرافت خوش تراش اندیشه ایرانی خواهیم بود.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 285

به "جشنواره تئاتر فجر جلوه عینی گفتمان هنر اسلامی ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر فجر جلوه عینی گفتمان هنر اسلامی ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید