حضور دو ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی

به گزارش مجله فناوری، آمریکا امروز (دوشنبه) از حضور دو ناو این کشور در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی اطلاع داد؛ اقدامی که می تواند به خشم پکن در بحبوحه روابط پر تنش بین دو کشور منجر گردد.

حضور دو ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دریای مورد مناقشه چین جنوبی یکی از موارد مهم در روابط بین آمریکا و چین است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا فشارها بر چین را برای دستیابی به توافقی تجاری را با اعلام افزایش تعرفه های گمرکی 200 میلیارد لاری بر کالاهای چینی در روزهای آینده به شدت افزایش داده است.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت، ناوشکن های پریبل و چونگ هون مجهز به موشک های راهنمایی شونده در 12 مایل دریایی جزایر گاون و جانسون ریفز در جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی حرکت نموده اند.

فرمانده کلی داس، سخنگوی یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گفت که این گذرگاه آبی به محلی برای ادعاهای بیش از اندازه تبدیل شده است.

ارتش آمریکا مدت هاست که می گوید عملیاتش در سراسر دنیا انجام می گردد و شامل مناطق مورد ادعای متحدان است و این مناطق جدا از ملاحظات سیاسی هستند.

این عملیات جدیدترین کوشش آمریکا برای مقابله با اقدامات پکن در محدود کردن آزادی رفت و آمد در آب های استراتژیک است که علاوه برچین، ژاپن و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا در آن عملیات دریایی انجام می دهند.

چین مدعی مالکیت تمامی دریای چین جنوبی است و دائماً آمریکا و سایر متحدان را بابت این عملیات دریایی مورد انتقاد قرار می دهد.

ویتنام، فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی و تایوان نیز مدعی مالکیت این دریا هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 161

به "حضور دو ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دو ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید