چین: نیازی به میانجی گری آمریکا درباره اختلافات مرزی با هند نداریم

به گزارش مجله فناوری، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن و دهلی نو نیازی به میانجی گری آمریکا درباره اختلافات مرزی ندارند.

چین: نیازی به میانجی گری آمریکا درباره اختلافات مرزی با هند نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز آدینه گفت که پکن و دهلی نو نیازی به میانجی گری آمریکا درباره منازعه مرزی میان این دو کشور ندارند.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، افزود: موضع پکن درباره موضوع مرز هند و چین شفاف و غیرقابل تغییر بوده و در حال حاضر اوضاع کلی در مرز چین با هند ثابت و تحت کنترل است.

لی جیان گفت که چین و هند سازکار و کانال های ارتباطی خود را برای حل بحران دارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: ما قادر به حل موضوعات مرزی دوجانبه به وسیله مذاکره و رایزنی بوده و نیازی به مداخله طرف سوم نداریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که آمریکا به هند و چین تمایل خود برای میانجی گری درباره منازعه مرزی میان این دو کشور را ابراز داشته است.

ترامپ روز بعد نیز گفت که با نارندرا مودی نخست وزیر هند تماس برقرار نموده و به نظر می رسید که وی به دلیل نزاع عظیم با چین در شرایط خوبی قرار نداشت.

هفته پیش رسانه ها گزارش دادند که دهلی نو و پکن اقدام به استقرار نیرو های خود در منطقه مرزی لاداخ نموده اند. این استقرار نیرو ها در پی درگیری میان نیرو های هندی و چینی در این منطقه روی داده که طی آن چند نظامی از دو طرف مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 532

به "چین: نیازی به میانجی گری آمریکا درباره اختلافات مرزی با هند نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: نیازی به میانجی گری آمریکا درباره اختلافات مرزی با هند نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید