خبرنگاران بخش جدید مراقبت های ویژه در بیرجند راه اندازی شد

به گزارش مجله فناوری، بیرجند - خبرنگاران - رییس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از راه اندازی بخش مراقبت های ویژه (ICU) جدید برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران بخش جدید مراقبت های ویژه در بیرجند راه اندازی شد

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند دکتر مسعود ضیایی روز پنجشنبه گفت: با توجه به افزایش آمار موارد مراجعه به بیمارستان درخصوص ابتلا به ویروس کرونا، شاهد افزایش بیماران بدحال هستیم که حدود پنج درصد از بیماران، نیازمند مراقبت های ویژه هستند و دستگاه ونتیلاتور برای آنها لازم است.

وی اضافه نمود: متاسفانه بخش مراقبت های ویژه که تا ماه های قبل تنها یک بیمار در آن بستری بود، با توجه به افزایش آمار مبتلایان تکمیل شد.

متخصص بیماری های عفونی گفت: در حال حاضر با همت مسوولان بیمارستان و دانشگاه، بخش مراقبت های ویژه جدید در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند با 6 تخت راه اندازی شد که اکنون پنج تخت آن پر شده و بیمار دیگری نیز در حال انتقال است که متاسفانه این بخش هم در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: به عنوان خادم و سرباز شما در خط مقدم مبارزه با کرونا از هم استانی های عزیز تقاضا می کنم هرچه بیشتر از خودشان مراقبت نمایند، در اماکن عمومی حتما ماسک بزنند، ضد عفونی و شست و شوی دست فراموش نگردد.

ضیایی اضافه نمود: همچنین از اقداماتی که باعث افزایش موارد ابتلا به بیماری در این یک ماه شده مثل شرکت در مجالس عزا و عروسی، دورهمی ها، مسافرت و مهمتر از همه جدی نگرفتن بیماری و عدم رعایت نکات پیشگیری پرهیز گردد تا همکاران ما فضا و انرژی کافی برای ارائه خدمات خوب به هم استانی های عزیز را داشته باشند.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و براساس آخرین آمار هیچ شهر سفیدی در استان نداریم این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه سال جاری در خراسان جنوبی فرایند کاهشی نسبتا ثابت داشت و در چند روز به صفر رسید.

موارد مثبت جدید از نیمه خرداد سال جاری در خراسان جنوبی صعودی شده است.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بخش عمده افزایش آمار بیماران کرونایی در استان طی 15 روز گذشته، موارد ابتلای خانوادگی بوده و حضور در مراسم و تجمعات از علل اصلی شیوع مجدد کرونا در خراسان جنوبی است.

تا به امروز 215 هزار و 96 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 134 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 10 هزار و 130 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 587

به "خبرنگاران بخش جدید مراقبت های ویژه در بیرجند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش جدید مراقبت های ویژه در بیرجند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید