کرونا گردشگران سلامت در مشهد را تا 95 درصد کاهش داد

به گزارش مجله فناوری، ورود گردشگران سلامت به مشهد با شیوع کرونا از ماه های پایانی سال گذشته تا به امروز 95 درصد کاهش یافته است.

کرونا گردشگران سلامت در مشهد را تا 95 درصد کاهش داد

مدیر توریستی سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه گفت: بیماران معدود مراجعه کننده طی این مدت اغلب کسانی بودند که به علت بسته شدن مرزها امکان خروج از کشور را نداشته و نیاز به انجام اقدامات پیگیری در خصوص درمان های اجرا شده قبلی داشته یا بیماران اورژانسی بوده اند.

دکتر اسماعیل خیامی افزود: آمار توریست سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان های مشهد با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به ایجاد محدودیت های اعمال شده از طرف کشورهای مختلف از جمله ایران به میزان بسیار زیاد کاهش یافته است.

این در حالی است که به دلیل شرایط خاص در زمان شیوع کرونا پذیرش جدید بیماران خارجی غیر اورژانسی نیز در مراکز درمانی مشهد انجام نمی شد. در حال حاضر 14 بیمارستان و 3 مرکز جراحی محدود در شهر مشهد دارای مجوز پذیرش توریستان سلامت هستند. شهر مشهد بعد از تهران بیشترین توریست سلامت در کشور را به خود اختصاص داده است.

خیامی ادامه داد: تا به امروز توریستان سلامت مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر مشهد از 55 ملیت مختلف پذیرش شده اند که افزون بر 60 درصد آنان از کشور عراق بوده اند و بقیه بیشتر از کشورهای افغاستان، بحرین، ترکمنستان، کویت، پاکستان،عربستان، عمان، تاجیکستان و قطر مراجعه کرده اند.

وی گفت: در سال گذشته حدود 19 هزار توریست سلامت در بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کردند که این رقم غیر از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی بوده است.

مدیر توریستی سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد توریستان سلامت را که پارسال در بخش خدمات ویزیت، سرپایی و پاراکلینیک در مشهد خدمات دریافت کرده اند بیش از 100 هزار نفر عنوان کرد.

توریستی سلامت به توریستی پزشکی، توریستی درمان طبیعی و همچنین توریستی صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ توریستی سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات توریستی سلامت در ایران هستند. بر اساس برآوردها سالانه افزون بر 200 هزار توریست سلامت وارد ایران می شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه ها و ظرفیت های مختلف در جذب توریست سلامت پیشگام است.

سالانه بیش از سه میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می کنند که یک سوم از آمار توریستان خارجی در کشور را شامل می شود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 606

به "کرونا گردشگران سلامت در مشهد را تا 95 درصد کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا گردشگران سلامت در مشهد را تا 95 درصد کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید