کره جنوبی یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید

به گزارش مجله فناوری، وزارت خارجه کره جنوبی می گوید برای یاری به فرایند واکسیناسیون کرونا در ایران، 1 میلیون دز واکسن آسترازنکا را به ایران ارسال می نماید.

کره جنوبی یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های کره جنوبی امروز (دوشنبه) به نقل از اداره پیشگیری و کنترل بیماری های این کشور، از ارسال 1 میلیون دُز واکسن کووید19 ساخت شرکت آسترازنکا به ایران اطلاع دادند.

خبرگزاری یونهاپ نیز نوشت، وزارت خارجه کره جنوبی گفت سئول به زودی یک میلیون دز واکسن آسترازنکا را به دلایل بشرمحبت آمیز به ایران ارسال می نماید تا به فرایند واکسیناسیون در این کشور یاری کند.

این وزارتخانه گفت که این واکسن ها به عنوان بخشی از کمپین تسریع واکسیناسیون کرونا در منطقه غرب آسیا و به عنوان نمادی از شش دهه روابط محبت آمیز بین تهران و سئول، روز چهارشنبه به ایران تحویل داده می گردد.

یونهاپ در ادامه نوشت: روابط دیپلماتیک بین سئول و تهران به علت مسدود شدن دارایی های ایران در کره جنوبی به بهانه تحریم های آمریکا و بعلاوه تداوم کوشش های چندجانبه برای احیای توافق هسته ای ایران، همچنان مخدوش است.

چانگ یوی یونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز حدود یک ماه پیش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قول داد که برای حل مشکل مسدود شدن اموال و دارایی های ایران و همکاری با تهران برای غلبه بر بحران انسانی ناشی از همه گیری کرونا یاری کند.

حدود دو هفته پیش نیز علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه اطلاع داد که در تماس تلفنی آقای چوی جونگ کان قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی، به وی خاطرنشان نموده تنها اقدام موثر و سریع در برطرف محدودیت منابع ایران در کره جنوبی و جبران خسارات وارده است که می تواند نقش مؤثری در ترمیم وجهه آسیب دیده این کشور نزد مردم ایران داشته باشد.

لازم به ذکر است، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر 2018 میلادی (شهریورماه 1397) به بهانه تحریم های آمریکا پرداخت نشده است. از آن موقع تا به امروز سفر هایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی هایی صورت گرفت که آخرین سفر در این خصوص در سطح نخست وزیر کره جنوبی انجام شد، ولی عملاً پس از آن هم هیچ تحولی رخ نداد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1383

به "کره جنوبی یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید