خبرنگاران سایت آموزشی آتش نشانان جنوب کشور در شیراز افتتاح شد

به گزارش مجله فناوری، شیراز-خبرنگاران-دومین سایت آموزش تخصصی آتش نشانان کشور به مناسبت شروع چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شیراز افتتاح شد.

خبرنگاران سایت آموزشی آتش نشانان جنوب کشور در شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، یکشنبه در آیین افتتاح دومین سایت آموزش تخصصی آتش نشانان کشور در شیراز گفت: در سال 99 افزون بر 600 میلیارد ریال در بخش بهسازی و ساخت ایستگاه های آتش نشانی این شهر هزینه شد.

محمد هادی قانع بیان نمود: بیش از 19 هزار مترمربع عملیات عمرانی آتش نشانی شیراز به مناسبت شروع چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (بیست و ششم بهمن ماه 99) به بهره برداری رسید.

وی، با اشاره به اینکه در سازمان آتش نشانی 2 اصل آموزش و ورزش بسیار حائز اهمیت است، گفت: افتتاح ساختمان آموزشی سگ های تجسس با اعتباری افزون بر 9 میلیارد و هفتصد ریال، احداث ساختمان عملیات ویژه، ساختمان علت یابی حریق، احداث ساختمان پشتیبان تاکتیک عملیات، احداث و بهره برداری از مجموعه ورزشی شماره سه واقع در ایستگاه پنج این سازمان با اعتباری بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، فضای ورزشی و آموزشی سازمان آتش نشانی شیراز را در سطح کشور بی نظیر و پیشرفته تر از قبل نموده است.

وی، در خصوص ساختمان پشتیبان ستاد فرماندهی این نهاد خدماتی شهری نیز گفت: این ساختمان به منظور بهره برداری در مواقع بحران و در شرایط اضطراری احداث شده و مجهز به فناوری هایی است که امکان برقراری ارتباط با کارکنان در مواقع ضروری را فراهم می نماید.

او به شروع ساخت بعضی از طرح های مجموعه آتش نشانی شیراز نیز اشاره و بیان نمود: احداث ایستگاه های شماره 6 و 20 بلوار شاهد، ایستگاه بوستان کوهستانی دراک و ایستگاه جدید بلوار هویزه نیز با هدف مقاوم سازی ساختمان ایستگاه های عملیاتی در برابر حوادث اجرا شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال 99 تا کنون، 12 هزار عملیات امداد رسانی توسط آتش نشانان شیرازی اجرا شده است.

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز: بیشترین عملیات عمرانی

در تاریخ آتش نشانی شیراز سال جاری محقق شده است

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین بیان داشت: بیشترین عملیات عمرانی در تاریخ سازمان آتش نشانی شیراز با صرف هزینه 600 میلیارد ریال و به مساحت بیش از 19 هزار متر مربع، در سال 99 محقق شده است.

علی ناصری، به پروژه های افتتاح شده سازمان آتش نشانی شیراز در بهمن ماه 99 اشاره نمود و اضافه نمود: امروز (بیست و ششم بهمن ماه 99) دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش نشانان کشور در فضایی به وسعت 8 هزار و 700 متر مربع و با بیش از 316 میلیارد ریال اعتبار و نخستین سایت آموزش سگ های تجسس و زنده یاب در کشور در زمینی به مساحت یک هزار و 308 متر مربع و با اعتبار 10 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که افتخار بزرگی برای استان فارس و کلان شهر شیراز به شمار می آید.

کمبود 50 خودرو آتش نشانی در فارس

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: آتش نشانان، سربازان گمنامی هستند که صادقانه به مردم خدمت می نمایند.

پرویز کهندل اضافه نمود: نجات یک نفر به معنای نجات کل بشریت است و به همین دلیل آتش نشانان باید از قوای جسمی، قوه بینایی و شنوایی مطلوبی برخوردار باشند و در پرتو آموزش های کاربردی به خدمت رسانی به جامعه مشغول شوند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با دستور وزیر کشور، یک شهر جدید به استان پهناور فارس اضافه نموده شد و هم اینک در فارس 114 شهر وجود دارد و ناوگان آتش نشانی این استان نیز 400 دستگاه خودرو در اختیار دارد که با این وجود کمبود 50 دستگاه دیگر محسوس است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، فرآیند جذب نیروهای جدید را کاملا منطبق بر قانون و با اعمال نظارت های سختگیرانه دانست و گفت: در سال 98 بیش از 10 هزار نفر در آزمون های آتش نشانی شرکت کردند که از این تعداد، 200 نفر از نیروهای واجد شرایط در این استان جذب شدند.

در ادامه این آیین، چندین پروژه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از جمله،ساختمان آموزش سگ های تجسس (آنست)، دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش نشانان کشور، مرکز ستاد فرماندهی پیشتیبان، انبار مرکزی سازمان، زیرسازی، آسفالت و تکمیل سایت آموزش، ساختمان علت یابی حریق و تهویه دود، ساختمان پشتیبانی ستاد فرماندهی، ساختمان آموزش حریق، مجموعه ورزشی شماره سه آتش نشانان و مجتمع ورزشی تفریحی به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1009

به "خبرنگاران سایت آموزشی آتش نشانان جنوب کشور در شیراز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سایت آموزشی آتش نشانان جنوب کشور در شیراز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید