خبرنگاران سیل بندهای روستاهای غرب کارون خرمشهر تقویت شد

به گزارش مجله فناوری، آبادان - خبرنگاران - بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: سیل بندهای روستاهای غرب کارون در شهرستان خرمشهر تقویت، و عملیات تریمیم آنها ادامه یافت.

خبرنگاران سیل بندهای روستاهای غرب کارون خرمشهر تقویت شد

عباس پورمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود:عملیات ترمیم سیل بند روستاهای غرب کارون در روستای رحمانیه فیصلی، سبعه، دیم بن نجم، ام السواد، سویچتیه یک، سویچتیه 2 و مکسر به اتمام رسیده است.

وی اضافه نمود: به منظور پیشگیری از سیل احتمالی عملیات تقویت و ترمیم سیل بندها در مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون خرمشهر همچون روستای زویدات در حال انجام است و پیش بینی می شود تا یک هفته آینده این علمیات به انتها برسد.

پورمند، روستای ام نوشه را از مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون گفت و گفت: با توجه به این شرایط،از سوی فرمانداری برای تسریع در عملیات ساحل سازی توسط سازمان آب و برق خوزستان مکاتبات و پیگیری لازم اجرا شده ولی تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه نمود:به منظور تقویت سیل بند روستای ام نوشه قرار است برخی از دستگاه های خدمات رسان ماشین آلات و تجهیزات لازم برای آغاز عملیات این روستا ارسال کنند.

به گزارش خبرنگاران ساحل روستای ام نوشه از توابع بخش مرکزی و روستاهای غرب کارون به دلیل داشتن پیچ و خم رودخانه با خاک ریزی قابل ترمیم نیست و باید با بتن ساحل سازی شود که طبق توافق اجرا شده ترمیم و ساحل سازی این روستا در تعهد سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفته است.

در بهار 98 طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 426

به "خبرنگاران سیل بندهای روستاهای غرب کارون خرمشهر تقویت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل بندهای روستاهای غرب کارون خرمشهر تقویت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید