خبرنگاران شکایت دولت آمریکا از گوگل به اتهام نقض قانون ضدانحصار

به گزارش مجله فناوری، تهران - خبرنگاران - وزارت دادگستری آمریکا میخواهد امروز(سه شنبه) از شرکت آلفابت وابسته به گوگل به اتهام نقض قانون مبارزه با انحصار و کاربرد قدرت بازار برای بیرون راندن رقیبان از عرصه فعالیت، شکایت کند.

خبرنگاران شکایت دولت آمریکا از گوگل به اتهام نقض قانون ضدانحصار

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن؛ انتظار می رود گوگل در این شکایت نامه به نقض قانون رفتار با رقیبان در کسب و کار جستجو و انتشار آگهی ها، کوشش برای تضعیف رقیبان به منظور ادامه تسلط موتور جستجوی خود و کاربرد قدرت بازار برای کسب درآمد بیشتر از آگهی، متهم گردد.

شرکت گوگل تا به امروز به درخواست برای اظهارنظر در این باره واکنشی نشان نداده است.

به گزارش خبرنگاران؛ وقتی لری پیج و سرگئی برلین دانشجویان رشته علوم رایانه در دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند کدهایی را برای رتبه بندی صفحات جستجو شده در اینترنت بنویسند، احتمالا هرگز تصور نمی کردند محصول کارشان به یکی از غول های دنیای فناوری تبدیل گردد. اکنون گوگل یکی از عظیم ترین شرکت های بازرگانی دنیا به شمار می رود.

مجموعه ای که روزگاری قرار بود تنها جستجوی کاربران در دنیای مجازی را ساده تر از قبل کند، اکنون سیستم عامل های اختصاصی خودش را ساخته و با عرضه تلفن های هوشمند به بازار، کوشش می نماید تا کاربران بیشتری جذب کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 766

به "خبرنگاران شکایت دولت آمریکا از گوگل به اتهام نقض قانون ضدانحصار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شکایت دولت آمریکا از گوگل به اتهام نقض قانون ضدانحصار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید