دستگاه قضایی تونس درباره اتهام یاری اقتصادی سیا به قیس سعید تحقیق می نماید

به گزارش مجله فناوری، دادگاه نظامی تونس تحقیقات در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره دریافت یاری اقتصادی خارجی توسط رئیس جمهوری این کشور در جریان کمپین انتخاباتی اکتبر 2019 را شروع کرد.

دستگاه قضایی تونس درباره اتهام یاری اقتصادی سیا به قیس سعید تحقیق می نماید

به نقل از سایت ارم نیوز، فوزی الدعاس، رئیس کمپین انتخاباتی قیس سعید، رئیس جمهوری تونس تاکید نمود، دادگاه نظامی از او خواسته در مورد آنچه که راشد الخیاری، یکی از نمایندگان مجلس در صفحه کاربری خود در فیسبوک منتشر نموده است، تحقیق کند.

الدعاس همچنین توضیح داد، دادگاه نظامی به همراه او در مورد اظهارات راشد الخیاری مبنی بر دریافت یاری های اقتصادی قیس سعید از آمریکا برای حمایت از کمپین انتخاباتی وی تحقیق می نماید.

به همین دلیل، یک منبع قضایی که خواست نامش فاش نگردد، اظهار داشت، دادگاه نظامی راشد الخیاری را به عنوان متهم احضار کرد.

همچنین قرار است دادگاه به اظهارات فوزی الدعاس عضو سابق کمپین انتخاباتی قیس سعید درباره این اتهام گوش دهد.

تحقیق دادگاه نظامی در مورد اظهارات الخیاری در زمانی انجام می گردد که تونس شاهد بحران بی سابقه سیاسی بین قیس سعید، راشد الغنوشی، رئیس مجلس و جنبش النهضه و هشام مشیشی، نخست وزیر تونس و همچنین نزاع در مورد اختیارات قانون اساسی برای این سه مقام است.

پیشتر راشد الخیاری گفت: قیس سعید طی کمپین انتخابات ریاست جمهوری پنج میلیون دلار از یک افسر سازمان اطلاعات آمریکا که در سفارت کشورش در پاریس کار می نماید، دریافت نموده است. مدیر کمپین قیس سعید این مبلغ را به وسیله حواله پستی دریافت کرد. من اسناد و مدارکی دارم که این را ثابت می نماید.

وی اضافه نمود: فایل صوتی و تصویری از قیس سعید که درحال صحبت با سازمان اطلاعات آمریکا است، وجود دارد. ما تمام اسنادی را که ثابت می نماید وی اموال زیادی را از آمریکا دریافت نموده است، در اختیار داریم. نوفل سعید، برادر قیس سعید قبل از انتخابات تماس تلفنی را از آمریکا دریافت نموده بود که به او مژده ریاست جمهوری برادرش را داده بودند.

این نماینده گفت: رئیس جمهور باید مصونیت را رها نموده و به دستگاه قضایی و دادستانی کل برای حل و فصل این موضوع و باطل کردن نتیجه انتخابات برود.

راشد الخیاری از ائتلاف الکرامه پیشتر نیز با انتقاداتی که از قیس سعید نموده بود جنجال گسترده ای را ایجاد کرد. وی گفته بود قیس سعید عجیب و غریب است و خود را منجی موعود و خیر مطلق و دیگران را شر مطلق می داند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1114

به "دستگاه قضایی تونس درباره اتهام یاری اقتصادی سیا به قیس سعید تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه قضایی تونس درباره اتهام یاری اقتصادی سیا به قیس سعید تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید