راهیابی دانش آموز کاشانی به مسابقات جهانی المپیاد جغرافیا

به گزارش مجله فناوری، معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: محسن دانش آموز کاشانی به مسابقات جهانی المپیاد جغرافیا راه پیدا کرد.

راهیابی دانش آموز کاشانی به مسابقات جهانی المپیاد جغرافیا

به گزارش از ، سعید مکاریان نوش آبادی معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: شانزدهمین دوره المپیاد های دانش آموزی دنیای جغرافیا در دنیا با هدف معرفی اهمیت این علم برگزار می شود که سال گذشته نخستین دوره آن در ایران برگزار شد.

او افزود: محسن نماینده نیاسر از کاشان، عضو تیم ملی دانش آموزی المپیاد جغرافیای ایران است که در مسابقات دنیای به میزبانی ترکیه حضور پیدا می کند.

مکاریان نوش آبادی گفت: سیدعلی قیومی قمصری که پیروز به کسب طلا در مرحله کشوری شده بود، در اردوی نهایی از شرکت در مسابقات دنیای باز ماند.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: به علت شیوع بیماری کووید 19 هفدهمین دوره المپیاد بین المللی دانش آموزی جغرافیا که قرار بود تابستان 2020 در کشور ترکیه برگزار شود، امسال برگزار می شود.

اولین دوره آموزشی المپیاد ملی جغرافیا با حضور 40 نفر برگزار شد که در مرحله اول و دوم المپیاد جغرافیای کشوری صاحب رتبه های برتر شده بودند و از مجموع هشت نفر در دوره نهایی، چهار نفر اعزامی به المپیاد دنیای 2020 استانبول تعیین شد.

اولین دوره المپیاد جغرافیا از سال 1996 برگزار شد که دوره های برگزاری آن از سال 2012 به طور سالانه تغییر پیدا کرد، اما اولین دوره المپیاد جغرافیا در ایران سال 98 -97 برگزار شد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1113

به "راهیابی دانش آموز کاشانی به مسابقات جهانی المپیاد جغرافیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی دانش آموز کاشانی به مسابقات جهانی المپیاد جغرافیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید