راه کار کشورهای دنیا در دوره کرونا برای نجات صنعت گردشگری خود چه بود؟ ، از ازبکستان تا استرالیا؛ صنعت گردشگری در دنیا پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله فناوری، ویروس کرونا صنعت گردشگری در سراسر جهان را به خطر انداخته و کشورهایی که اقتصاد آنها به این صنعت وابسته است بیش از کشورهای دیگر خسارت دیدند. اکنون که چند ماهی از آغاز جهانگیری کوید19 می گذرد، بعضی از کشورها در کوشش اند پر و بالی دوباره به این صنعت بدهند.

راه کار کشورهای دنیا در دوره کرونا برای نجات صنعت گردشگری خود چه بود؟ ، از ازبکستان تا استرالیا؛ صنعت گردشگری در دنیا پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویروس کرونا موجب خسارت حداقل 1,2 تریلیون دلار در صنعت جهانگردی دنیا شد. مرکز توسعه و تجارت سازمان بین الملل هشدار می دهد که این خسارت می تواند حتی به 2,2 تریلیون دلار هم برسد.

جهانگردی ستون فقرات اقتصاد کشورهای بسیاری است و این رکود جهانگردی می تواند پیامدهای شدید مالی برای این کشورها داشته باشد.

اقدامات پیشگیری از بیماری کوید19، از جمله قرنطینه، محدود کردن سفر و حتی بستن مرزها، کشورهای وابسته به جهانگردی را در خطر مسائل مالی قرار داده است و افراد بسیاری در این میان حرفه و درآمد خود را کاملا از دست داده اند.

از کشورهایی که بخش زیادی از فراوری ناخالص ملی شان به جهانگردی وابسته است و در این میان بسیار متضرر شده اند، می توان به مکزیک، اسپانیا، ایتالیا و استرالیا اشاره نمود. کشورهای دیگر مانند آلمان، بریتانیا، فرانسه، برزیل، ژاپن، هند، کانادا، روسیه و کره جنوبی هم به این صنعت وابستگی هایی دارند و هر کدام از محدودیت های سفر ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا متضرر شدند.

اقداماتی برای بهبود صنعت جهانگردی

علی رغم افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا، بعضی از کشورهای سراسر دنیا در کوشش اند صنعت جهانگردی را جان تازه ببخشند. این کشورها مانند بریتانیا، نیوزیلند، استرالیا، استونی و لیتوانی محدودیت های سفرهای بین المللی خود را در مقابل تعداد کمی از کشورهای خارجی برداشته اند و از آن کشورها مسافر می پذیرد.

اتحادیه اروپا اعلام نموده است که به زودی مرزهایش را به روی بعضی از کشورها مانند استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، یونان، با رعایت پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه باز می نماید.

با اینحال بحران ویروس کرونا موجب شده که مردم دنیا کمتر علاقه به مسافرت داشته باشند و سلامتی خود را به خطر بیندازند. به همین دلیل کشورهای متضرر در صنعت جهانگردی اقداماتی برای جلب جهانگرد در نظر گرفته اند.

ازبکستان

ازبکستان به جهانگردان خارجی این اطمینان را داده است اگر در این کشور به بیماری کوید19 مبتلا شوند، 3000 دلار برای درمان به آنها می پردازد. این هزینه صرف مراقبت های پزشکی از بیمار و یاری به بازگشت مسافر به کشور خود می گردد.

همچنین این کشور اقدامات سخت گیرانه ای به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته است که تمام شاغلان صنعت جهانگردی و همچنین مسافران باید به آن اهمیت دهند.

ایتالیا

جزیره سیسیل واقع در جنوب ایتالیا اظهار داشت که نصف هزینه پرواز به ایتالیا و یک سوم هزینه اقامت در هتل را برای مسافران پرداخت می نماید. این شهر همچنین برای دیدن موزه ها و مکان های باستان شناسی بلیت رایگان ارائه می دهد. صنعت جهانگردی سیسیل در این بحران کرونا بیش از 1 بیلیون یورو خسارت دیده است.

ژاپن

ژاپن با به راه انداختن کمپین به سفر برو، فقط سفرهای داخلی خود را تشویق می نماید. دولت در این کمپین هزینه های سفرهای داخلی مردم را تا 50 درصد می پردازد. از این هزینه ها می توان به هزینه های جابه جایی، اقامت، دیدن جاذبه های جهانگردی و خرید اشاره نمود.

این کمپین تا بهار سال آینده ادامه خواهد داشت. ضمناً مناطق قرمز این کشور از نظر ابتلا به ویروس کرونا مانند توکیو، از این برنامه خارج هستند و کسی اجازه سفر به آن مکان ها را ندارد.

مکزیک

جهانگردها در شهر کانکون که در شرقی ترین بخش کشور مکزیک قرار گرفته است، می توانند از دو شب اقامت رایگان بهره مند شوند. مسافران همچنین یک بلیت رایگان هواپیما دریافت می نمایند. این مسافران برای رفتن به تعطیلات کنار ساحل این شهر تشویق می شوند.

قبرس

کشور مدیترانه ای قبرس نیز برای احیاء جهانگردی در این کشور اعلام نموده است که تمام هزینه های اقامت، غذا، نوشیدنی و پزشکی تمام جهانگردهایی را که به این کشور سفر می نمایند می پردازد. اما از مسافران قبل از ورود به کشور، تست کرونا گرفته می گردد.

تنها کاری که مسافران باید انجام دهند، هزینه پروازشان به این کشور و بازگشت شان به کشور خودشان را تقبل نمایند. ضمناً هزینه همراهان جهانگرد هم کاملا پرداخت می گردد.

همچنین قبرس، یک بیمارستان 100تخته برای مسافرانی که در تعطیلات به کوید19 مبتلا می شوند، در نظر گرفته است و آنها رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

یونان

این کشور برای تشویق جهانگردها مالیات بر بلیت های پرواز را کم نموده است. این مالیات ها از 24درصد به 13درصد کاهش یافته اند. البته فقط کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به یونان سفر نمایند.

پروازهای بین ترکیه و بریتانیا و یونان به غیر از موارد اورژانس، حقوق بشر، برگرداندن افراد به کشور خود ممنوع است.

استرالیا

در استرالیا هنوز هم محدودیت های سفر وجود دارد. اما مسافران می توانند با رعایت یکسری نکات به این کشور وارد شوند. مسافرانی که به این کشور وارد می شوند، به ویژه آنهایی که از بلغارستان، ایرلند، کرواسی، موناکو و رومانی قصد سفر به این کشور را دارند باید حتما 4 روز قبل از ورود، گواهی سلامت داشته باشند و تست کرونای آنها منفی باشد.

اگر جهانگردها امکان دریافت گواهی سلامت نداشته اند و بخواهند به مدت طولانی در این کشور حضور داشته باشند، باید حداقل 14 روز قرنطینه بمانند، سپس وارد کشور شوند. در غیراینصورت بدون گواهینامه سلامت نمی گردد از این کشور دیدن کرد.

فرانسه

سفر به کلان شهرهای فرانسه ممنوع است. اما شهفرایندان اتحادیه اروپا، ایسلند، آندورا، نروژ، موناکو، بریتانیا، سوئیس می توانند به این مناطق سفر نمایند.

جهانگردهایی که علایم بیماری کرونا را دارند، قرنطینه می شوند. استفاده از ماسک هم برای جهانگردهای بالاتر از 11 سال اجباری است.

آلمان

جهانگردهایی که کشورشان عضو اتحادیه اروپا نیست، نمی توانند وارد آلمان شوند. البته مسافرانی که برای درمان به این کشور می فرایند یا محققان شاغل در حوزه سلامت و مراقبان افراد سالمند از این قاعده مستثنی هستند.

علاوه بر اقدام فوق، تمام مسافرانی که آلمان مقصد نهایی آنهاست، پیش از ورود به این کشور به مدت 14 روز قرنطینه می شوند. اما اگر جهانگردها پیش از ورود به کشور تست کرونا انجام داده و آن منفی باشد، قرنطینه نمی شوند.

سوئد

تنها جهانگردان کشورهای اتریش، بلژیک، کرواسی، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، استونی، اسپانیا، لهستان، فنلاند، فرانسه، آلمان و ایتالیا اجازه ورود به سوئد را دارند.

سوئیس

کشورهایی که عضو منطقه شنگن (به 26 کشور اروپایی گفته می گردد که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهفرایندان این منطقه حذف نموده اند) نیستند نمی توانند وارد سوئیس شوند.

بنابه گفته سازمان توسعه و همکاری مالی سال جاری صنعت جهانگردی 60 درصد دچار رکود شده است و اگر اقدامات موثری در این زمینه صورت نگیرد و کوید19 همچنان به بیماری زایی خود ادامه دهد، 80 درصد این صنعت دچار فروپاشی می گردد.

مترجم: نادیا زکالوند / منابع: ایندین اکسپرس، پاکستان گلف اکنومیست

منبع: چمدان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 730

به "راه کار کشورهای دنیا در دوره کرونا برای نجات صنعت گردشگری خود چه بود؟ ، از ازبکستان تا استرالیا؛ صنعت گردشگری در دنیا پس از کرونا چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه کار کشورهای دنیا در دوره کرونا برای نجات صنعت گردشگری خود چه بود؟ ، از ازبکستان تا استرالیا؛ صنعت گردشگری در دنیا پس از کرونا چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید