رشد چشمگیر پذیرش دانشجویان خارجی در استرالیا

به گزارش مجله فناوری، استرالیا با اتخاذ سیاست های تقویتی و تشویقی توانسته است خود را به عنوان یک مقصد مطلوب برای دانشجویان خارجی مطرح کند.

رشد چشمگیر پذیرش دانشجویان خارجی در استرالیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از یو.دبلیو نیوز، استرالیا در حال حاضر یکی از محبوب ترین کشورها برای اقامت و تحصیل دانشجویان خارجی از سراسر جهان و کشوری با سطح آموزش عالی در کلاس جهانی است، به طوری که تعداد دانشجویان خارجی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

سیمون بیرمنگام، وزیر آموزش و پرورش استرالیا گفت: از سال 2013 که دولت ائتلافی کنونی استرالیا مستقر شده است ما با رشد حدود 10.5 درصدی در این زمینه روبرو شده ایم.

وی اضافه کرد: استرالیا در سال 2017 با میزبانی از 550 هزار دانشجوی خارجی از 190 کشور جهان صاحب یک رکورد در تاریخ خود شده است.

دولت ائتلافی کنونی به خوبی از اهمیت سیستم آموزش عالی بین المللی مطلع است و آسیب هایی که در دولت گذشته توسط حزب کارگر به وسیله تغییرات نامعقول در شرایط ویزا و اقامت به ضرر چندین میلیارد دلاری به بخش آموزشی منجر شد، را جبران کرد.

الکس هاوک معاون وزیر مهاجرت استرالیا گفت که وزارت متبوعش در اولین فصل از سال 2017 با بیش از 111 هزار تقاضای ویزا روبرو شده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، حدود 94 هزار تقاضا بوده است.

دوره های فشرده زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی با رشد 38 درصدی، بخش آموزش عالی 23 درصد و بخش آموزش فنی و حرفه ای با رشد تقریبی 13 درصد روبرو شده اند و حاصل این افزایش، عایدی 16.7 میلیارد دلاری سیستم آموزش عالی استرالیا است که 11 میلیارد دلار آن مستقیما به اقتصاد ملی این کشور تزریق می گردد.

از میان 480 هزار و 92 دانشجوی خارجی در ماه مارس 2017، 30 درصد از آنان چینی، 11 درصد هندی، چهار درصد مالزیایی، چهار درصد ویتنامی و چهار درصد نپالی هستند که اغلب آنان شهرت و آوازه آموزش عالی استرالیا را دلیل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل عنوان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 86

به "رشد چشمگیر پذیرش دانشجویان خارجی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر پذیرش دانشجویان خارجی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید