رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون؛ فوت وفن چهره خوانی

به گزارش مجله فناوری، خواندن چهره آدم ها و تشخیص احساسات آنها بخش مهمی از ارتباطات را به خود اختصاص می دهد. به عبارتی دیگر، تشخیص حالت های مختلف صورت راهیست برای فهمیدن و درک احساسات فرد. گذشته از آن، اگر این توانایی را داشته باشید که حالت های صورت فردی را تشخیص دهید، قادر خواهید بود نوع رفتاری که در آن لحظه باید از خود نشان دهید را به هوشمندانه ترین نحو برگزینید.

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون؛ فوت وفن چهره خوانی

در این مطلب، 7 نوع اصلی و مهم حالات چهره را خواهیم شناخت:

آیا تا به حال به رابطه مستقیم و عمیقی که بین حالات مختلف چهره و احساسات وجود دارد فکر کرده اید؟ چارلز داروین اولین کسی بود که در سال 1872 نظریه خود را در این رابطه ارائه داد. بر اساس نظریه او، حالات صورت نشان دهنده احساسات واقعی شخص است. این مسئله در بین تمام انسان ها عمومیت دارد. مطالعات داروین در آن زمان ناتمام ماند اما سالها بعد شخصی به نام سیلوان تامکینز در سال 1960 توانست نتیجه تحقیقات خود را در این زمینه با قاطعیت به اثبات برساند. طبق این نظریه، حالت های مختلف صورت به طور حتم تداعی کننده شرایط احساسی شخص در آن لحظه است. مطالعات نشان می دهد در لحظه ای که احساسات خودبه خود بر انگیخته می شوند، همان حالات در چهره نیز منعطف می شود. و قتی که هر دوی اینها به صورت مجزا و جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، سرمنشأ هر دو به یک نقطه رسید.

شناسایی حالت شادی و خوشحالی

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس خوشحالی باشد به این صورت است: گوشه دهان به سمت بالا و عقب به شکل لبخند کشیده می شود، دندان ها کمی نمایان می شوند، چین های صورت از قسمت بیرونی بینی به قسمتهای بیرونی گوشه لب می رسد. گونه ها به سمت بالا می فرایند، پلک ها با سمت پایین کشیده و چین می خورند و خط باریکی روی پلک ها در گوشه خارجی چشم ها ایجاد می شود. صورتی که لبخند می زند اما ماهیچه های صورت را درگیر نمی کند، در اصل تنها لبخند را نشان می دهد، به عبارتی یا تظاهر به لبخند است یا لبخندی مؤدبانه را نشان می دهد. بنابراین نشان دهنده احساس خوشحالی و شادی واقعی نمی تواند باشد.

شناسایی حالت ناراحتی

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس ناراحتی باشد به این صورت است: ابروها به سمت داخل و بالا کشیده می شوند، پوست زیرین ابروها با گوشه داخلی چشم ها شکل مثلث گونه ای پیدا می کند و گوشه لبها به سمت پایین کشیده می شوند. حالت ناراحتی سخت ترین حالت برای تظاهر کردن است.

شناسایی حالت اهانت و تحقیر

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس اهانت باشد به این صورت است: گوشه دهان به سمت بالا کشیده می شود؛ چیزی شبیه به نیمه لبخند و یا به عبارتی حالت ریشخند زدن.

شناسایی حالت انزجار و بیزاری

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس انزجار باشد به این صورت است: ابروها به سمت پایین کشیده می شوند، اما پلکها بالاست و چشم ها شبیه به خط باریکی می شوند. گونه ها به بالا کشیده می شوند و بینی در جلو حالت فشرده پیدا می کند و روی آن چین می خورد، همچنین، لب بالا جمع شده و به شکلی تاب برمی دارد.

شناسایی حالت تعجب

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس تعجب باشد به این صورت است: ابروها به سمت بالا کشیده می شوند و حالت منحنی پیدا می کنند، پوست زیرین ابروها کشیده می شود، چینی افقی در طول پیشانی به وجود می آید، پلک ها کاملاً باز شده و سفیدی چشم ها نمایان می شود، فک به سمت پایین می آید و ردیف دندان ها از هم فاصله می گیرند.

شناسایی حالت ترس و هراس

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس ترس باشد به این صورت است: ابروها حالت مسطح تری پیدا می کنند و انحنایی ندارند، چین هایی در پیشانی بین ابروها و نه در اطراف به چشم می خورد، پلک های بالا به سمت بالا کشیده شده پلک های پایین نیز از گوشه چشم ها به سمت بالا کشیده می شوند، به طوری که سفیدی چشم فقط در قسمت بالای چشم ها دیدن میشود، لب ها اغلب به عقب و بالا برمی شود، در بیشتر مواقع دهان باز می ماند و حفره های بینی گشادتر می شود.

شناسایی حالت عصبانیت

حالات چهره زمانی که نشان دهنده احساس عصبانیت باشد به این صورت است: ابروها به سمت پایین و متمایل به هم کشیده می شوند، چشم ها اغلب به نقطه ای زل می زند و برآمدگی آنها بیشتر احساس می شود، یک خط عمودی بین ابروها ایجاد می شود، پلک های پایین در گوشه بیرونی چشم ها چین می خورند، حفره های بینی گشادتر می شود، لب ها به پایین و به سمت گوشه ها کشیده می شوند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1619

به "رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون؛ فوت وفن چهره خوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون؛ فوت وفن چهره خوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید