روسیه معین جایزه نقدی آمریکا برای انتخابات را به سخره گرفت

به گزارش مجله فناوری، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با مضحک خواندن اقدام وزارت خارجه آمریکا در مشخص جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعات درباره دخالت در انتخابات، گفت: اکنون هر همسایه ناراضی در ایالات متحده مدعی خواهد شد.

روسیه معین جایزه نقدی آمریکا برای انتخابات را به سخره گرفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه درفیس بوک به نقل از سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در رسانه ها نوشت: آمریکا پاداش نقدی 10 میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات در خصوص افرادی را پیشنهاد نموده است که در انتخابات آمریکا مداخله می نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه نوشت: آیا به همه این پاداش پرداخت می گردد؟

وی اضافه کرد: گمان می کنم اکنون سایت وزارت خارجه آمریکا از خبرچینی و اعتراض همسایه ها ازیکدیگر پر شده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از پرداخت پاداش 10 میلیون دلاری به هرگونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان تحت امر کشورهای خارجی که با هدف مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 انجام گردد، اطلاع داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وزیر خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه در نشستی خبری بیان کرد: آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و دستگیری عاملان و مسببان تحت حمایت کشورهای خارجی که به وسیله فعالیت های غیر قانونی سایبری قصد دخالت در فرایند انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور را دارند، تا 10 میلیون دلار پاداش خواهد داد.

پمپئو مدعی شد که این اقدام کاخ سفید در راستای کوشش های دولت دونالد ترامپ در احیای دموکراسی است.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا پیشتر مدعی شدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به نفع ترامپ و علیه هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او به ویژه به وسیله شبکه های اجتماعی مداخله داشته است؛ ادعایی که قاطعانه از سوی مسکو تکذیب و ترامپ را نیز به استهزا گرفت.

زاخارووا امروز در مطلب فیس بوکی دیگری نوشت: صبح امروز بسیاری از روسها پیغام حیرت آوری در گوشی تلفن همراه خود دریافت کردند که در آن گفته شده بود وزارت خارجه آمریکا به اطلاعات در خصوص مداخله در انتخابات آمریکا 10 میلیون دلار پاداش پرداخت می نماید.

وی اضافه کرد: در ادامه پیغام لینکی داده شده بود که به سرویس امنیت دیپلماتیک تعلق داشت که به عبارت دیگر سایت سرویس اطلاعاتی است.

زاخارووا نوشت: قضیه از این قرار است که وزارت خارجه آمریکا برنامه ای را به نام پاداش برای عدالت به اجرا درآورده که ماهیت آن هیچ وجه مشترکی با پیغام های نیک ندارد. ماهیت آن زشت و ناپسند است زیرا که بر اساس شیوه سازمان های امنیتی آمریکا راسخ شده است و در ازای خبرچینی و جاسوسی پاداش دریافت می کنید.

وی با اشاره به سخنان پمپئو درباره پاداش 10 میلیون دلاری گفت: این چه اطلاعاتی درباره مداخله است؟ از چه معیارهای باید پیروی کرد و مهم تر این که بر چه اساسی این برنامه اجرا می گردد؟ پاسخی وجود ندارد زیرا بر هیچ معیار و اصول اخلاقی و حقوقی راسخ نشده است.

زاخارووا اضافه کرد: آنان می خواهند در میدان های دیپلماتیک خود اطلاعات در خصوص ادامه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا بدست آورند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به زبان طنز نوشت: آنان (سرویس های آمریکایی) دست مداخله گر کرملین را نیافتند و دادستانان آمریکایی و قاضی های این کشور هیچ موردی برای اثبات مداخله روسیه پیدا نکردند و همینک در بین مردم به جستجو می پردازند و مسائل کاملا واقعی را حل می نمایند.

وی ادامه داد: برای یک ثانیه شرایط متقابل را تصور کنید که وزارت خارجه روسیه بطور مستقیم به شهفرایندان امریکایی مراجعه می نماید و پیشنهاد جمع آوری اطلاعات در خصوص مداخله واشنگتن در سیاست داخلی روسیه می نماید و برای ارتباط معکوس آدرس سایتی به عنوان مثال سازمان فدرال نگهبانان روسیه را ارائه می نماید و سپس به وسیله اپراتور تلفن آمریکایی پیغامک هایی را می فرستد.

زاخارووا اظهار داشت: سرویس های اطلاعاتی آمریکا با دعوت به ارائه اطلاعات در خصوص مداخله در انتخابات آمریکا در ازای پاداش نقدی در واقع بطور آشکار در زندگی ما دخالت می نمایند. آیا این چیزی جز یک حمله هیبریدی نیست؟، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 725

به "روسیه معین جایزه نقدی آمریکا برای انتخابات را به سخره گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه معین جایزه نقدی آمریکا برای انتخابات را به سخره گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید