زمان واردات خودرو اعلام شد ، خودروی وارداتی به دست مردم عادی خواهد رسید؟

به گزارش مجله فناوری، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که سازمان استاندارد محدودیت های واردات خودرو را کاهش داد، گفت: حداکثر در اواخر شهریور و مهرماه تعداد قابل توجهی خودرو که ثبت سفارش شده یا وارد گمرکات شده و یا در حال بارگیری به سمت کشور است، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

زمان واردات خودرو اعلام شد ، خودروی وارداتی به دست مردم عادی خواهد رسید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از اقتصاد آنلاین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص واردات خودرو و در پاسخ به این سوال که خیرا واردات خودرو با تعرفه صفر برای جانبازان بالای 50 درصد به تصویب رسیده، این نگرانی به وجود آمده که این روند ادامه داشته باشد و سایر ارگان ها نیز چنین رویه ای را برای کارکنان خود پیش بگیرند، خودروی وارداتی سهمیه ای شده و به نهادهای مختلف واگذار گردد و به دست مردم عادی نرسد، اظهار کرد: این که خودرو به دست مردم عادی نخواهد رسید را قبول ندارم، تعرفه صفر برای جانبازان بالای 50 درصد یعنی کسانی است که 50 درصد توانایی فیزیکی شان را از دست داده اند یک امتیاز است و تعداد این افراد هم آنقدر زیاد نیست که بگوییم تمام واردات به این افراد تعلق خواهد گرفت. این بخگرددگی صرفا برای جانبازان است و برای سایر نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی نیست. ضمن این که در قانون محدودیتی برای واردات درنظرگرفته نشده است که بگوییم تمام واردات به این عزیزان اختصاص می یابد.

اخیرا با دستور رییس سازمان ملی استاندارد یک هزار و 133 دستگاه خودروی وارداتی ترخیص شده است. این درحالی است که در سامانه یکپارچه 33 هزار نفر شرایط دریافت خودروهای وارداتی را داشتند و اسفند سال قبل اقدام به بلوکه کردن 500 میلیون تومان کردند. رشیدی کوچی در مورد این عرضه قطره چاکنی گفت: قاعدتا تعداد خودروهایی که وارد شده خیلی بیشتر از این تعدادی است که ترخیص می گردد. ترخیص هزار دستگاه صرفا یک فقره بوده، خودروهای بیشتری در حال آزادسازی است و جا دارد از رییس سازمان ملی استاندارد تشکر کنیم که ورود کردند و شرایط را تسهیل کردند و بهانه را از عده ای گرفتند. فکر می کنم حداکثر در اواخر شهریور و مهرماه تعداد قابل توجهی خودرو که ثبت سفارش شده یا وارد گمرکات شده و یا در حال بارگیری به سمت کشور است در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رشیدی کوچی در مورد مباحث مربوط به استاندارد مانع که سد اصلی رسیدن خودرو به دست متقاضیان بوده است هم عنوان نمود: برخی از افرادی که واردات انجام داده بودند خودروهایشان گیر تایید استاندارد بود، بلافاصله جلسه ای با رییس سازمان استاندارد برگزار کردیم و آنجا معین شد که سازمان استاندارد محدودیت ها را خیلی کاهش داده و مجوزها و دستورالعمل های خوبی صادر نموده است. در همان جلسه مقرر شد اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد شخصا به این موضوع ورود نمایند و این نکته نیز مطرح شد اگر کسانی که خودرو وارد نموده اند مسئله ای دارند بتوانند مستقیم با سازمان استاندارد در ارتباط باشند و مشکل را حل نمایند که همین اتفاق هم افتاد و شرکت هایی که شاید 6 یا 7 ماه است که ماشین هایشان آمده و در گمرک مانده بوده در کمتر از 48 ساعت مشکلشان حل شد. این اتفاق به نظرم نکته مهمی است و خودروها در حال ترخیص هستند.

این نماینده مجلس در مورد شرایط فعلی واردات خودرو گفت: نه این که راضی باشیم، ولی بالاخره دارد روی غلطتک می افتد و به نظرمی رسد مسائل بیش از این که مشکل باشند، مشکل تراشی و بهانه تراشی هستند و در صدد مرتفع کردن آنها هستیم. این که بعد از 6 ماه واردات خودروهای نو در حال اجرا است و یک به یک وارد می گردد را به فال نیک می گیریم. حتما این روند بر بازار تاثیر خواهد گذاشت، دولت باید عزمش را برای واردات خودروهای نو و کارنموده جزم کند، و فکر می کنم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1784

به "زمان واردات خودرو اعلام شد ، خودروی وارداتی به دست مردم عادی خواهد رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان واردات خودرو اعلام شد ، خودروی وارداتی به دست مردم عادی خواهد رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید