سیل های ساحلی 20 درصد فراوری ناخالص داخلی دنیا را از بین می برند

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آنالیز های صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد وقوع سیل در سواحل نقاط مختلف کشورهای دنیا ظرف 80 سال آینده تا 50 درصد افزایش می یابد و این امر زندگی و کسب و کار میلیون ها نفر را نابود نموده و 20 درصد از کل فراوری ناخالص داخلی کشورها را هم از بین می برد.

سیل های ساحلی 20 درصد فراوری ناخالص داخلی دنیا را از بین می برند

پژوهشی که در این زمینه در دانشگاه ملبورن اجرا شده نشان می دهد باید برای مقابله با تبعات گرمایش زمین اقدامات جدی صورت بگیرد و همین طور سدها و آب بندهای مرتفع تر و مستحکم تری ایجاد شوند تا از ساکنان شهرهای ساحلی و همین طور اقتصاد این کشورها محافظت گردد.

افزایش توفان های ساحلی حاصل گرم شدن زمین، آب شدن یخ های قطبی و تشدید وقوع گردبادهای مهیب دریایی است و مدل سازی رایانه ای این پدیده ها نشان می دهد که سواحل زیادی در دنیا در معرض این خطر هستند. بر همین اساس تشدید 50 درصدی وقوع سیل های ساحلی تا سال 2100 مناطقی به وسعت مجموعاً 250 هزار کیلومتر مربع را تحت تأثیر قرار می دهد.

همچنین تعداد افراد معرض خطر بدین علت نیز بین 176 تا 287 میلیون نفر خواهد بود و ارزش زیرساخت هایی که به همین علت تخریب می شوند نیز به 14.2 تریلیون دلار بالغ خواهد شد. مهم ترین مناطق در معرض این خطر در آمریکای شمالی، شمال و غرب اروپا، بخش هایی از استرالیا، نیوزلند، چین، هند، جنوب شرق آسیا و جنوب شرق آفریقا واقع هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 653

به "سیل های ساحلی 20 درصد فراوری ناخالص داخلی دنیا را از بین می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل های ساحلی 20 درصد فراوری ناخالص داخلی دنیا را از بین می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید