شهری که هرگز گرسنه نمی ماند؛ استانبول زیبا

به گزارش مجله فناوری، مردم استانبول هیچ وقت گرسنه نمی مانند. توی خیابان که باشند- که در بیشتر مواقع هستند- سرشان را به هر طرف برگردانند به هر حال چیزی برای خوردن پیدا می نمایند، با هر قمیتی. از بلوط، صدف و ذرت گرفته تا نخودپلو با مرغ، سمیت، ساندویچ ماهی کبابی با گوجه فرنگی، جعفری، پیاز و نانی شبیه لواش. حالا بماند که بخشی از روز را در کافه ها مشغول قهوه یا چای خوردن با باقلوا و چند جور شیرینی خیلی شیرین دیگر هستند. استانبول در میان گردشگران به خوردنی های ریز و درشتش معروف است. برای آشنایی با این خوردنی ها با بخش دوم این مقاله در مجله خبرنگاران همراه باشید.

شهری که هرگز گرسنه نمی ماند؛ استانبول زیبا

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

غذای خیابانی استانبول

آدم در استانبول پیش خودش فکر می نماید حتی اگر برای صبحانه یک برش بورک هم بخورد دیگر تا عصر میل به خوردن چیز دیگری ندارد. اما حکایت خوردن در استانبول به همین جا ختم نمی گردد. وقت ناهار که می گردد آن قدر گزینه لذیذ جلوی چشم ها رژه می فرایند که چاره ای جز انتخابی چندگانه باقی نمی ماند. جدای نخودپلو با مرغ و ساندویچ ماهی که کنار ساحل و خیابان روی چرخ می فروشند، آخر چطور می گردد از آن همه پیش غذای خوش رنگ و خوشمزه که نه فقط در منوی رستوران ها که همان جا در مقابل چشم ها حاضر و آماده و داغ آدم را صدا می زنند، گذشت. با خرید آنلاین بلیط تهران استانبول در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

از کنار ذرت و بلوط و صدف و سمیت های جورواجور شاید بتوان به راحتی گذشت اما یک سلف سرویس را تصور کنید که پر است از غذاهای کم حجم رنگارنگ و به طور قطع لذیذ. یک گارسن خوشرو و خوش برخورد را هم تصور کنید که همان جا کنار سلف سرویس ایستاده و حاضر است ساعت ها به هر زبانی که شده، ترکیبات تمام خوردنی ها را برایتان شرح دهد و حتی با توجه به ذائقه تان بگوید کدام را انتخاب کنید و از کدام یک دست بکشید. اما شما در نهایت که بعد از بیست الی سی دقیقه شرحات این گارسن شکیبا تصمیم تان را گرفته اید و (تازه) پیش غذایتان را سفارش داده اید، باز هم در حالی که سینی به دست از صف سلف سرویس دور می شوید، سرتان را برمی گردانید و به باقی خوردنی هایی که انتخاب نکرده اید، با حسرت نگاه می کنید. باور نمی کنید.

انواع و اقسام دلمه، مخلوطی از ماست و گندم، کوفته، فلافل، حمص، ترکیبی از ماست و اسفناج به همراه تکه های گوشت قلقلی شده، چیزی شبیه به میرزا قاسمی خودمان بدون تخم مرغ و شماری از خوردنی های دیگری که اغلب با بادمجان، پنیر، بلغور و گوشت قرمز تهیه می شوند، باور کنید از میان این غذاها انتخاب کار آسانی نیست.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1263

به "شهری که هرگز گرسنه نمی ماند؛ استانبول زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که هرگز گرسنه نمی ماند؛ استانبول زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید