صنوف آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند

به گزارش مجله فناوری، دبیر ستاد مقابله با کرونا وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صاحبان واحدهای کسب و کار صنفی آسیب دیده از کرونا که دارای لیست بیمه کارفرمایی یا خویش فرما هستند برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام نمایند.

صنوف آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گلپور با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: اقدامات ارزشمند دولت و ستاد ملی کرونا در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور با مشارکت نهادهای انقلابی و همراهی مردم ایران در این برهه حساس با قیاس سایر کشورهای پیشرفته در کنترل و مدیریت بیماری کرونا، موجب سرافرازی مجدد نظام در دنیا شد.

دبیر هیأت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، با اشاره اینکه دولت در کوشش است در صورت تأمین منابع اقتصادی سایر کسب و کارهای آسیب دیده را نیز تحت پوشش تسهیلات قرار دهد، گفت: کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار صنفی آسیب دیده شدید از بیماری کرونا در سطح کشور که دارای لیست بیمه کارفرمایی یا خویش فرما هستند، مجازند با مراجعه به سامانه کارا نسبت به ثبت نام دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: میزان تسهیلات به ازای هر نفر شاغل دارای لیست بیمه از 12 تا 16 میلیون تومان بر مبنای دایر یا غیردایر بودن کسب و کار و بازپرداخت 24 ماهه با نرخ 12 درصد و بازپرداخت اقساط ابتدای مهر امسال عنوان کرد.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا وزارت صمت در سرانجام تاکید نمود: صاحبان کسب و کارهای مشمول مصوبه اعم از صنفی و غیر صنفی سریعاً به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام به عمل آورند.

صنوف مشمول به توضیح زیر است:

مراکز فراوری و توزیع صنایع دستی

مراکز فراوری و فروش پوشاک، کیف و کفش

مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

مراکز و مؤسسات فرهنگی، هنری، رسانه ای و آموزشی

مراکز توزیع آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه و قنادی ها

رانندگان مسافر برون شهری جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی

آکادمی های رانندگی، گرمابه ها، آرایشگاهها و سالن های زیبایی

مراکز فراوری و فروش غذاهای آماده اعم از رستوران ها و بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها

مراکز مربوط به گردشگری، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها، زائرسراها، موزه ها و مراکز اقامتی و گردشگری و بوم گردی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 548

به "صنوف آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنوف آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید