طراحی داخلی اداری دفتر مرکزی بنیاد کارآفرینان چین

به گزارش مجله فناوری، در ادامه فرایند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت دکوراسیون داخلی خبرنگاران قصد داریم دکوراسین اداری یکی از جذاب ترین و پیروز ترین طراحی داخلی اداری در سال 2017 ، در شهر بجینگ چین بپردازیم .

طراحی داخلی اداری دفتر مرکزی بنیاد کارآفرینان چین

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این محیط اداری به مساحت 1100.0 m2 و در فضایی وسیع طراحی شده است .این دفتر به گونه ای طراحی شده است که فضای بیشتری را برای تیم بوجود آورد تا زمینه ساز ایجاد کاری خلاقانه و پرورش فعایت های اجتماعی گردد .

این دفتر که یک سازمان خصوصی معروف به نوآوری اجتماعی است و چهار شرکت سرمایه گذارشان در زمینه های مختلف فعالیت مینمایند که این زمینه ها عبارت است از : آموزش شغلی برای کارگران مهاجر ، تحقیقات کشاورزی ، آموزش پیش دبستانی و وام های کوچک .

این دفتر تمام این شرکت های مجزا را در یک طراحی داخلی اداری دور هم جمع نموده است که توسط یک حلقه مرکزی این فعالیت ها به هم گره میخورند که این حلقه مرکزی تشکیل شده از یک راستا پیاده روی قرمز رنگ در کف سالن و یک پوشش گیاهی به همان ابعاد در ارتفاعی بالاتر که از سقف آویزان است .

اما ایده ای که باعث برجسته شدن دکوراسیون داخلی اداری این دفتر معماری شده است ، همین حلقه مرکزی در سالن است . این ایده بر این اساس بوده است که فعالیت بدنی برای مغز مفید است و یک فعالیت ساده مثل پیاده روی یا دوی آرام می تواند به اندازه یک فعالیت ورزشی سنگین مفید باشد . این ایده امکان پیاده روی و حرکت کارکنان در بین فعالیت های کاریشان را فراهم میکند و باعث تغییر حالت کار و استراحت آنها میگردد و از بی تحرکی و سختی افراد جلوگیری میکند .

کارمندان دفتر میتوانند در حین مکالمه با یکدیگر این راستا را طی نمایند . بعضی دیگر میتوانند با مکالمه همزمان با پرورش و رسیدگی به گیاهان آویزان از سقف این وظیفه را انجام دهند . یکی از دلایلی که از این سیستم گیاهی برای این فضا استفاده شده است ، تصفیه هوای داخل مجموعه است . هم چنین دیگر عملکرد این باغچه این است که کارمندان از سیزیجات و گیاهان معطری که در این قسمت کاشته اند میتوانند برای ناهار و خوراکشان برداشت نمایند . این فعالیت روزمره جمعی در کنار حلقه فعالیت در آشپزخانه بصورت آزاد صورت میگیرد ، محوطه ای که به فضای ناهارخوری و اتاق استراحت کارکنان امتداد می یابد .

اما ایده های طراحان برای دکوراسیون اداری در این قسمت تمام نمیگردد و یکی دیگر از ایده های بکر و ممتاز آنها مکانی ترکیبی از کار ، تفریح و صحبت کارکنان است که در این دفتر به کوه کوچک معروف است .

کوهی سبز رنگ با پوششی نرم که دارای سطح های مختلفی برای نشستن و بالا رفتن از آن است و کارکنان میتوانند هم در آنجا به استراحت بپردازند یا در کنار هم به فعالیت های مختص خودشان برسند یا با هم همکاری داشته باشند .

از دیگر ایده های خلاقانه در تعمیرات ساختمان و بازسازی این محیط ، سیستم مبلمان فضای چند عملکردی در مرکز دفتر است که از یک سازه خرپایی استفاده میکند که امکان ذخیره سازی در حالت تعلیق در بالای فضا را فراهم میکند و فضای سالن را آزاد میکند تا افراد برای بحث ها و مکالمه های گروهی و عظیم ، فضایی مناسب را در اختیار داشته باشند .

استفاده از رنگ سفید و روشن برای دیوار ها و ستونها در جهت برجسته کردن مرکزیت دفتر و محل پیاده روی و گیاهان معلق است که به رنگ قرمز در آمده است .

هم چنین برای رفاه بیشتر کارکنان ، ایجاد کافه در قسمت جنوبی ساختمان و ایجاد استراحت گاه هایی برای نشستن یا دراز کشیدن در مواقع خستگی است .

در کل این فضا توانسته است به خوبی چهار شرکت را دور هم جمع کند و یک فضای پر از جذابیت و خلاقیت را برای کارکنان فراهم کند تا انعطاف لازم را برای این مجموعه ها بوجود آورد . این مجموعه ها ضمن اینکه بصورت جداگانه عمل مینمایند ولی در هماهنگی و تماس با یکدیگر هستند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 705

به "طراحی داخلی اداری دفتر مرکزی بنیاد کارآفرینان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی اداری دفتر مرکزی بنیاد کارآفرینان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید