فاطمی امین: تدوین برنامه صادرات خودرو تا 2 هفته دیگر به سرانجام می رسد

به گزارش مجله فناوری، هم اکنون به دلیل شرایط بازار خودرو، خودروسازها قادر نیستند روی صادرات خودرو متمرکز شوند. زمانی که بحث واردات می شود، خودروساز داخلی هم باید توانایی صادرات پایدار به کشور هدف را داشته باشد. همچنین محصولات تولیدشده باید استانداردهای لازم را در کشور مقصد پاس کنند. با این تفاسیر نتیجه برنامه صادرات خودرو چه شد؟

فاطمی امین: تدوین برنامه صادرات خودرو تا 2 هفته دیگر به سرانجام می رسد

سیدرضا فاطمی امین درمورد تدوین برنامه صادرات خودرو گفت: این طرح در دست تدوین است و تا 2 هفته آینده تکمیل می شود. پس از تکمیل طرح، جزئیات آن منتشر خواهد شد.

وی همچنین درمورد رفع مسائل صادرات گفت: باید تراز ارزی کشور را با صادرات غیر نفتی ارتقا دهیم. در این صورت بسیاری از نگرانی های ما در سطح کلان از بین خواهد رفت و می توانیم بسیاری از مقرراتی را که وجود دارد، حذف کنیم. تا انتها امسال تمامی موانع صادراتی را یک به یک حل خواهیم کرد تا در سال آینده دیگر مانعی در جهت صادرکننده نباشد.

وزیر صمت افزود: تا انتها امسال باید رویه های صادراتی را تا جای ممکن تسهیل کنیم. همچنین مقاصد صادراتی ما باید بیشتر و متنوع شود. وی در انتها گفت: درواقع باید با توسعه صادرات غیر نفتی درآمدزایی ارزی کشور را به جایی برسانیم که مجبور نباشیم به خاطر برخی اهداف دیگر، صادرات را درگیر قید و بند کنیم.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1609

به "فاطمی امین: تدوین برنامه صادرات خودرو تا 2 هفته دیگر به سرانجام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاطمی امین: تدوین برنامه صادرات خودرو تا 2 هفته دیگر به سرانجام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید