فضای سبز عظیمی پیرامون برج ایفل ساخته می گردد

به گزارش مجله فناوری، تا سال 2024، فضای اطراف یکی از مشهورترین جاهای دیدنی جهان یعنی برج ایفل در پاریس، ظاهری کاملا متفاوت خواهد داشت.

فضای سبز عظیمی پیرامون برج ایفل ساخته می گردد

شهرداری پاریس به تازگی از برنامه اش برای بازطراحی جهتی پیاده-دوست پرده برداشته است که با اجرای آن، بزرگ ترین باغ شهر پاریس ایجاد می گردد. در حال حاضر، ناحیه اطراف برج ایفل با وجود ترافیک خیابان ها به شدت شلوغ است و این طرح، حل همین مشکل را هدف قرار داده است. Gustafson, Porter and Bowman، گروه معماران چشم انداز ساکن پاریس، برنده رقابتی شدند که براساس آن، راهنمایی و رهبری پروژه بازطراحی اطراف برج ایفل را بر عهده خواهند گرفت. این پروژه به شکل چشمگیری، محیط پیرامون برج مشهور فرانسوی را تغییر خواهد داد.

هر سال 30 میلیون نفر از برج ایفل که به تازگی 30امین سالگردش را جشن گرفت، بازدید می نمایند که از این تعداد، حدود 7 میلیون نفر به بازدید از طبقات بالای برج می فرایند. براساس این طرح نو، ورود ماشین هایی به غیر از وسایل حمل و نقل عمومی به پل سن (Seine) و جنا (Pont dIéna) ممنوع خواهد شد. جهت ویژه ای برای پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته می گردد؛ المان های دیگری شامل بوستان پیاده راه و دو میدان نو به نام های Place de Varsovie و Place Branl در این فضا پیش بینی شده است.

فضای سبزی به طول 1.6 کیلومتر دور تا دور این سازه آهنی ساخته خواهد شد که برج ایفل را در مرکز جهتی قرار خواهد داد که کاخ تروکادرو، کاخ شایو، پل جنا، کاخ شان دو مارس و Ecole Militaire را به هم متصل می نماید. تمام هزینه 72 میلیون یورویی این پروژه ازطریق فروش بلیط های برج تامین می گردد.

فواره و درختان بیشتری به این ناحیه اضافه خواهد شد تا باعث خنک شدن و ایجاد فضاهای سایه دار در اطراف برج ایفل گردد. بعلاوه دکه های فروش بلیط، کیوسک و غرفه های امانت به همراه امکانات بیشتری برای بازدیدنمایندگان ساخته خواهد شد. بسیاری از این امکانات تا حد امکان داخل زمین تعبیه خواهد شد و اطراف آن با چمن های بلند احاطه می گردد تا تعیین نباشند و ظاهر و زیبایی فضای نو حفظ گردد.

کاترین گوستافسون (Kathryn Gustafson)، معمار اصلی پروژه می گوید:

این رقابت واقعا برای من مهم بود؛ چرا که در پاریس، در LÉcole Nationale Supérieure de Paysage تحصیل نموده بودم. هر روز که در راه مدرسه از کنار برج ایفل عبور می کردم، در منظره ها تاریخی کاخ ورسای غرق می شدم. برج ایفل به من یادآوری می نماید که چیز بهتری برای نسل های آینده به جای بگذاریم. پروپوزالی که ما ارائه دادیم، اتحاد تاریخ با پیشرفت در آینده است.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، تور پاریس را در خبرنگاران جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید. بعلاوه برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، خبرنگاران لیست کاملی از جاهای دیدنی پاریس را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری به پاریس داشته باشید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1541

به "فضای سبز عظیمی پیرامون برج ایفل ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای سبز عظیمی پیرامون برج ایفل ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید