قلعه پورانا کویلا؛از مهم ترین دیدنی های هندوستان، عکس

به گزارش مجله فناوری، قلعه پورانا کویلا مشهور به قلعه کهنه هند یکی از مهم ترین دیدنی های هندوستان و جاذبه های گردشگری دهلی، بر روی خرابه های شهر قدیمی پاندواها که زمانی درکنار رودخانه یامونا قرار داشته، از طریق شیر شاه سوری سلطان افغان ساخته شده است. سلطان افغان بر همایون شورید و دهلی را تصرف کرد. قلعه پورانا کویلا طی سالهای 1538 و 1545 ساخته شده است.

قلعه پورانا کویلا؛از مهم ترین دیدنی های هندوستان، عکس

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

فضاهای داخل قلعه پورانا کویلا

در قلعه پورانا کویلا شما با فضایی بسیار سرسبز و خرم و مرطوب رو به رو هستید؛ قلعه قدیمی دهلی 3 دروازه ورودی دارد و در کنار هر دروازه، حوضچه ای قرار گرفته است. عظیم ترین دروازه قلعه پورانا کویلا، بارا دروازه (the Bara Darwaza) نام دارد. کلمه بارا به معنی عظیم است. پس بارا دروازه یعنی دروازه عظیم که در ناحیه و جبهه غربی قلعه واقع شده است. این دروازه هم اینک هم، برای وارد شدن به بنا استفاده میشود .

دروازه جنوبی قلعه که از آن با اسم دروازه همایون هم یاد مینمایند ، بسیار جذاب است. در آخر دروازه سوم واقع شده است که به دروازه تلاقی(the Talaqi Gate) مشهور بوده و گاهی از آن به اسم دروازه ممنوعه یاد مینمایند . هر یک از این دروازه ها، دو طبقه دارند و از بهترین و مرغوب ترین سنگها و مصالح دهلی که قرمز رنگ هستند، ساخته شده اند. برای وارد شدن به این قلعه باید از دو دروازه همایون و بارا دروازه عبور کنید. دروازه سوم، ممنوع بوده و گردشگران نمی توانند از آن عبور نمایند.

یکی از جاذبه های داخل قلعه پورانا کویلا وجود تنها مسجد گنبد داری است که بسیار هم دیدنی است . مسجد کویلا- آی- کوهنا(Qila- i- Kuhna) در این مجموعه به فرمان شرشاه سوری ساخته شد. اما بخاطر داشته باشید که این پادشاه بناها و قسمت های گوناگون دیگری هم داخل این قلعه عظیم ساخته است که همه آنها تا به امروز نگهداری شده اند.

جاذبه هایی که در قلعه پورانا کویلا میتوانید از آنها بازدید داشته باشید، مشتمل بر 3 جاذبه زیر است.

- مسجد کویلا- آی- کوهنا | Qila- I- Kuhna Masjid

- شر مندل | Sher Mandal

- موزه اسمال | the small museum

روش دسترسی به قلعه پورانا کویلا

از هر کجای دهلی که هستید، باید خود را به دهلی نو و منطقه ایندراپراستا برسانید. اتوبوس های با شماره 77 و 374 به این مقصد میروند و شما میتوانید خود را به ایستگاه های این اتوبوس ها برسانید. همچنین درصورتی که از هتل رادیسون بلو یک خط مترو آبی را سوار شوید به قلعه قدیمی دهلی می رسید. از جاذبه حوض خاص باید دو خط مترو زرد و بعد بنفش را سوار شوید تا به این مکان برسید. زمانی که به ایستگاه مترو پراگاتی میدان رسید، 11 دقیقه پیاده روی کنید تا به قلعه پورانا کویلا برسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 761

به "قلعه پورانا کویلا؛از مهم ترین دیدنی های هندوستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه پورانا کویلا؛از مهم ترین دیدنی های هندوستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید