بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان شهریورماه به خاتمه می رسد

به گزارش مجله فناوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان با پیشرفت 90درصدی تا شهریورماه امسال به خاتمه می رسد.

بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان شهریورماه به خاتمه می رسد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه 99 به حفظ هویت و هویت بخشی در احیا و بازسازی بناهای تاریخی اشاره نمود و اضافه کرد:در فرایند بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی اصالت آثار به طور کامل حفظ می گردد.

او توضیح داد:در امسال 27 بنا برای بازسازی و بهره برداری، آماده واگذاری به بخش خصوصی است که سال گذشته سه طرح واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:بناهای تاریخی برای بازسازی و بهره برداری مرحله به مرحله واگذار می شوند و تمام طرح های بازسازیی مصوبه شورای فنی استان کرمان و تهران را دارند.

او با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاران را ترغیب کنیم که در حوزه میراث فرهنگی سرمایه گذاری نمایند، اضافه کرد: حمایت دستگاه های مرتبط به ویژه اداره کل میراث فرهنگی می تواند دراین زمینه کمک رسان باشد.

فعالی با بیان اینکه انگیزه برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید به وجود بیاید اضافه کرد: اعطای تسهیلات کم بهره، مجوز تغییر کاربری، مشاوره های فنی و مهندسی، مشارکت 50 درصدی در بازسازی از جمله مشوق ها برای سرمایه گذاران است.

او اضافه کرد:در بحث بازسازی بعضی اماکن تاریخی که دولت اجازه ورود ندارد، سعی می کنیم با ارائه بسته های حمایتی از سرمایه گذاران حمایت های لازم انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی از 2 سال قبل شروع شده و با پیشرفت 90 درصدی تا انتها شهریورماه به انتها می رسد.

او اظهار کرد: برای بازسازی این کاروانسرا 36 میلیارد تومان هزینه می گردد که کاربری آن هتل سنتی با 60 اتاق و 160 تخت است.

فعالی گفت: پنج خانه تاریخی کرمان نیز توسط بخش خصوصی با کاربری واحدهای پذیرایی و اقامتی در مرحله بازسازی و بازسازی هستند که امسال افتتاح می شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 454

به "بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان شهریورماه به خاتمه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان شهریورماه به خاتمه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید