مزایای اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت

به گزارش مجله فناوری، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران درباره جزییات اختصاص کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت گفت: اصل صحبتی که در این زمینه وجود دارد این است که بالاخره سهام عدالت مجموعه و پرتفویی از سهام با ارزش و بنیادین است و هدف آزادسازی آنها این بوده که دارندگان این سهام بتوانند از منافع مالی آن در شرایطی که احتیاج دارند، استفاده نمایند.

مزایای اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت

او اضافه کرد: از طرف دیگر احتیاج مالی دارندگان سهام عدالت نباید منجر به فروش زودهنگام، ارزان یا عجله ای این سهام با ارزش گردد لذا این بحث مطرح شد که سازوکاری دیده گردد تا اعتبار خریدی را در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار دهند، اما جزییات آن هنوز معین نشده است.

عضو شورای عالی بورس گفت: اعتبار خرید منافع مختلف و متعددی برای دارندگان سهام عدالت در پی دارد و این افراد در قالب اعتبار خرید خود می توانند هر زمانی که احتیاجی داشته باشند، از آن استفاده و البته بهره و کارمزدی را بپردازند.

نایب رئیس اتاق ایران اضافه کرد: البته مزیت سوم اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت نیز آن است که دارندگان سهام عدالت می توانند در شرایط مناسب تر و با قیمت بهتر سهام خود را معامله نمایند.

سلاح ورزی گفت: رییس کل بانک مرکزی نیز نگاه مثبت و حمایتی از اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت دارد و قرار است نظام بانکی با این نگاه پیگیری این امر را انجام دهد تا اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت اجرایی گردد.

او با تاکید بر اینکه در این زمینه تمرکز بر روی اعتبار خرید قرار گرفته است و قرار نیست تسهیلات نقدی یا وام به دارندگان سهام عدالت اعطا گردد، توضیح داد: اجرای سیستم اعتبار خرید می تواند تحریک تقاضا را نیز به دنبال داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 561

به "مزایای اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید