معدن کاوی فضایی: دانشمندان دو سیارک کشف کردند که فلزات گرانبهای آنها از ذخایر جهانی فراتر می رود

به گزارش مجله فناوری، ما وارد عصر سفر های فضایی خصوصی شده ایم، اما آیا واقعا فضانوردی زمانی مالی هم می گردد؟ یعنی به جز انگیزه برای تماشا نادیده ها، ماجراجویی و تحقیقات علمی، زمانی می رسد که ما سود مستقیم هم از سفرهایی فضایی ببریم.

معدن کاوی فضایی: دانشمندان دو سیارک کشف کردند که فلزات گرانبهای آنها از ذخایر جهانی فراتر می رود

یکی از نخستین چیزهایی که به فکر می رسد معدن کاوی فضایی و استخراج کانی ها و فلزات گرانبهاست. اما از سوی دیگر صرفه مالی این کار جدا زیر سؤال است.

در سال 2022 قرار است که ماموریت Psyche انجام گردد تا یک سیارک فلزی بزرگ به نام 16 Psyche آنالیز گردد. این سیارک در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری وجود دارد.

محققان به تازگی دو سیارک غنی از فلز در نزدیکی زمین (NEAs) کشف نموده اند که می توانند روزی برای استخراج آهن، نیکل و کبالت استفاده شوند.

گفته می گردد که 85٪ این سیارک ها از فلز است و یکی از آن ها آنقدر حاوی آهن، نیکل و کبالت دارد که از کل ذخایر فعلی زمین بیشتر است. این دو سیارک، 1986 DA و 2016 ED85، نام دارند.

Psyche، بزرگترین سیارک غنی از فلزات در منظومه شمسی است، حدود 370 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. عرض آن 226 کیلومتر است. تصور می گردد که احتمالاً از آهن و نیکل ساخته شده است.

در مقایسه با آن، 1986 DA و 2016 ED85 کوچک هستند. اما این دو از Psyche بسیار به زمین نزدیک هستند، بنابراین اهداف بهتری برای استخراج خواهند بود.

این سیارک ها شبیه به بعضی شهاب سنگ های سنگی هستند. هر دو دارای دارای 85٪ فلز مانند آهن و نیکل و 15٪ سیلیکات هستند.

منبع: فوربس

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1364

به "معدن کاوی فضایی: دانشمندان دو سیارک کشف کردند که فلزات گرانبهای آنها از ذخایر جهانی فراتر می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معدن کاوی فضایی: دانشمندان دو سیارک کشف کردند که فلزات گرانبهای آنها از ذخایر جهانی فراتر می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید