مقایسه پژو روآ با پژو 405 SLX
به گزارش مجله فناوری، مشخصات فنی خودرو پژو روآ و پژو 405 SLX در این گزارش آمده است تا به یاری آن ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.
به گزارش خبرنگار، یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، پژو روآ با پژو 405 SLX است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به شمار می آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل های گوناگون در سگمنت های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی سخت کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر هایی است که ممکن است علاقه مندان را دچار تردید کند.
پژو ROA خودرویی ساخت ایران است. این خودرو یک نسخه پیشرفته از پژو RD 1600 است. این اتومبیل ترکیبی از پیکان و پژو 405 است. بدنه ROA کپی از پژو 405 است و موتور و شاسی آن از شاسی پیکان ایران خودرو توسعه و اصلاح شده است.
از امکانات این خودرو می توان به سیستم ضدسرقت ایموبلایزر و سیستم سوخت اتوماتیک قطع سوخت در مواقع اضطراری اشاره نمود. کلاس بدنه این خودرو سدان است. این خودرو فضای مناسبی در اختیار سرنشینان خود می گذارد و برای خانواده ها بسیار مناسب است. در واقع می توان گفت که این خودرو به لحاظ ظاهری نقص خاصی ندارد، چرا که بنا بر استقبال مردم از این مدل اتاق مجددا فراوری شده است. از جمله نکات مثبتی که در خصوص ظاهر روا می توان گفت، رنگ بندی آن است.
این خودرو در رنگ های متفاوتی وارد بازار شد و یکی از دلایل موفقیت آن هم همین بود. نمای بیرونی اتاق پژو روا معمولی کمی با اتاق 405 فرق داشت، اما وقتی روای سال طراحی و فراوری شد، جز لوگوی خودرو ها و رنگ سپر ها تفاوت های دیگری را بین این دو خودرو شاهد نبودیم.
نمای داخلی همان چیزی است که قبلا در 405 دیده ایم. این خودرو به دلیل اینکه جزو محصولات فراوریی در چند سال اخیر نیست، کیفیت قطعاتش به نسبت خوب است. اگر توجه نموده باشید داشبورد خودرو هایی که در حال حاضر فراوری می شوند، اکثراً خشک و از جنس پلاستیک نامرغوب است.
این خودرو برای اولین بار در سال 1987 توسط پژو به عنوان جایگزین مدل 505 معرفی گردید و فراوری آن در کشورمان از سال 1369 توسط ایران خودرو شروع شد. این ماشین یکی از پایه های صنعت خودروسازی ایران محسوب می گردد، زیرا از پلت فرم آن در محصولات مختلف ایران خودرو استفاده شده است تا جایی که جدیدترین و لوکس ترین ساختهٔ ایران خودرو یعنی دنا پلاس همچنان در زیر پوست مدرن خود پلت فرم 405 را پنهان نموده است.
در هر حال این شیر پیر فرانسوی کماکان در کنار فرزندانش در ایران در حال فراوری است؛ اما ایران خودرو برای اینکه این محصول سالخورده، اما محبوب خود را کمی بروز کند، در سال 1387 اقدام به فیس لیفت آن نموده و آن را با نام 405 SLX معرفی کرد.
از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ نقشه خوان، چراغ مه شکن جلو، چراغ جلو و عقب کریستالی، آینه های جانبی برقی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، تنظیم اهرمی پشتی جایگاه جلو، کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق، شیشه بالابر برقی در های جلو، رودری بهینه، داشبورد تریم بژ و بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز اشاره نمود.
از دیگر امکانات این خودرو می توان تغییرات جدید در اجزای پنل داشبورد، سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMS)، سپر همرنگ بدنه، قالپاق جدید، زه جانبی کرومی (مدل پژو پارس) و جلو پنجره جدید با لوگوی آب کروم را نام برد. این خودرو دارای سیستم بلندگو است.
خودرو | |
پژو روآ | پژو 405 SLX |
کشور سازنده | |
ایران | ایران |
سال (طراحی) | |
1386 | 1388 |
موتور | |
4 سیلندر 8 سوپاپه | 4 سیلندر 8 سوپاپه |
حجم موتور | |
1696سی سی | 1587سی سی |
حداکثر قدرت | |
86 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه | 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
135 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه | 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
5 دنده دستی | 5 دنده دستی |
شتاب 0 تا 100 | |
12.7 ثانیه | 13.2 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
175 کیلومتر در ساعت | 190 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1090 کیلوگرم | 1120 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
4408 طول - 1694 عرض - 1410 ارتفاع | 4408 طول - 1694 عرض - 1410 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2670 میلیمتر | 2670 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
8.4 لیتر در هر صد کیلومتر | 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
52 لیتر | 70 لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو 2 | یورو 2 |
ترمز و پایداری | |
ABS - EBD | ABS - EBD |
کیسه هوا | |
کیسه هوای راننده | کیسه هوای راننده |
سیستم صوتی | |
بلندگوی جلو | بلندگوی جلو |