موضع جدید اتحادیه اروپا درباره تنش های دریای چین جنوبی

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا بیان کرد پکن مسئول به خطر انداختن صلح در دریای چین جنوبی است و بروکسل از همه طرف های درگیر می خواهد به حکم داوری سال 2016 پایبند باشند.

موضع جدید اتحادیه اروپا درباره تنش های دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

حکم داوری 2016، ادعای چین در حاکمیت این دریا را رد می نماید و با مخالفت پکن روبرو شده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفت: تنش ها در دریای جنوبی چین از جمله حضور نظامی کشتی های چینی در ویتسون ریف صلح و ثبات در این منطقه را به خطر می اندازد.

این اتحادیه با اقدامات یکجانبه ای که می تواند ثبات منطقه و نظم بین المللی مبتنی بر مقررات را تضعیف کند قویاً مخالفت نموده است.

اتحادیه اروپا همچنین از همه طرف ها خواسته اختلافات خود را مطابق با حقوق بین المللی به صورت مسالمت آمیزی حل نمایند و بر حکم داوری بین المللی سال 2016 تاکید نموده است.

در واکنش به این بیانیه، چین اتهام اتحادیه اروپا را رد نموده و خاطرنشان کرد که ناوهای این اتحادیه در ویتسون ریف عامل به خطر انداختن صلح و امنیت این منطقه است.

هیات چینی در اتحادیه اروپا تاکید نمود که این صخره بخشی از جزایر چین و حضور قایق های ماهیگیری چینی در این منطقه معقول و قانونی است.

یادآور می گردد، اتحادیه اروپا هفته گذشته سیاست جدیدی را با هدف تشدید نفوذ خود در منطقه هند-اقیانوس آرام برای مقابله با قدرت فزاینده چین اتخاذ نموده بود.

تنش های جدید در آب های دریای جنوبی چین تا به امروز بارها به افزایش سطح هشدار در چندین کشور این منطقه منجر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1117

به "موضع جدید اتحادیه اروپا درباره تنش های دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع جدید اتحادیه اروپا درباره تنش های دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید