نمایش هفت هزار سال هنر ایران در 8 کشور دنیا

به گزارش مجله فناوری، نمایشگاه های 7 هزار سال هنر ایران درکشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، هند، مکزیک، سنگاپور و آمریکا برگزار می گردد.

نمایش هفت هزار سال هنر ایران در 8 کشور دنیا

محمد رضا کارگر برگزاری نمایشگاه های 7 هزار سال هنر ایران در اروپا طی سال های 79 تا 84 را ارزشمند توصیف کرد و گفت:

با رویکرد دولت جدید به دیپلماسی فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی برگزاری مجدد نمایشگاه 7 هزارسال هنر ایران با هدف معرفی گوشه هایی از تاریخ و تمدن عنی ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل موزه های کشور اضافه کرد:

نخستین کاروان ایرانی اواخر 2016 میلادی و اوایل 2017 میلادی با برگزاری همایش و نشست های تخصصی در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه 7 هزار سال هنر ایران مشتمل بر 178 قطعه شی ارزشمند هنر، فرهنگ و تمدن ایران باستان تا شروع دوران اسلامی پاییز 1379 از ایران خارج شد. نخستین نمایشگاه در آبان همان سال در موزه تاریخ هنر وین به نمایش درآمد و به دلیل استقبال مردم تا 20 روز پس از زمان مقرر که فروردین 1380 در نظر گرفته شده بود، تمدید شد. موفقیت نمایشگاه 7 هزار سال هنر ایران در اتریش سبب شد تا کشورهای دیگر خواستار برگزاری این نمایشگاه در کشورشان شوند.

پس از وین این اشیای موزه ای در تالار هنر دولتی شهر بن آلمان و سپس در سالن هنر سنت پیتر آبی شهر گنت بلژیک به نمایش در آمد. بعد از این کشورها سوئیس از بهمن 1381 تا خرداد 1382 به مدت 5 ماه در موزه بازل میزبان این نمایشگاه بود. پس از آن به اسپانیا منتقل شد و در 3 شهر سویا، ساراگوزا و سانتیاگو در معرض دید عموم نهاده شد.

مهر ماه سال 1383 راهی کرواسی شد. قرار بود در همان سال اشیاء به ایران باز شود اما به دلیل درخواست کشور پرتغال و لزوم انتقال نمایشگاه به این کشور، پرتغالی ها توانستند 2 ماه میزبان اشیای باستانی ایران باشند. این آثار خرداد 1384 به کشور بازگشتند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 307

به "نمایش هفت هزار سال هنر ایران در 8 کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش هفت هزار سال هنر ایران در 8 کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید