همه چیز در خصوص خرید و فروش باغ در آمل

به گزارش مجله فناوری، انسان به صورت ذاتی به مسئله پرورش دادن اهمیت داده و به آن عشق می ورزد. به طوری که وقتی هرکدام از ما گیاهی را حتی برای مدت کوتاهی، می کاریم و آن را پرورش می دهیم، با آن به گونه ای رفتار می کنیم که گویا تکه ای از وجودمان است و خودمان آن را خلق نموده ایم.

همه چیز در خصوص خرید و فروش باغ در آمل

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به همین دلیل است که بیشتر ما علاقه داریم که حتی یک باغچه کوچک و یا یک پاسیوی جمع و جور برای خودمان داشته باشیم تا بتوانیم اوقاتی را فارغ از دنیای اطراف با گل و گیاهانمان سروکله بزنیم و از رشد آن ها لذت ببریم. معمولاً همین عامل در وجود ما است که باعث می گردد بسیاری از افراد بعد از دوران بازنشستگی و فارغ شدن از کار و روزمرگی، به شهرستان ها و روستاها مهاجرت نموده و باقی عمر خود را صرف باغداری و یا زمین داری نمایند. این کار به آن ها حس خوب سرزندگی و مفید بودن را القا می نماید.

شاید هرکدام از ما هم در اطراف خود دیده باشیم که عده ای بعد از دوران بازنشستگی خود به دنبال خرید و فروش باغ و پیدا کردن زمینی برای کاشت گیاهان مختلف هستند. البته خرید و فروش باغ عملاً فقط به خاطر پرورش میوه و گیاه انجام نمی گردد و عده ای ترجیح می دهند تا یک جای دنج و سرسبز با میوه های تروتازه برای گذراندن اوقات فراغت خود داشته باشند و به همین منظور است که دست به عمل خرید و فروش باغ می زنند.

اما اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید به مسئله خرید و فروش باغ به چشم سرمایه گذاری نگاه کنید و در آینده خود، مثلاً در دوران بازنشستگی تان از این کار سود ببرید، بهتر است به فکر خرید باغ در شهرهایی باشید که آب و هوا و میزان بارش باران در آنجا مطلوب باشد و شما بتوانید از به ثمر رسیدن نتیجه زحمات خود مطمئن باشید.

یکی از مناطقی که ازلحاظ آب و هوایی برای خرید باغ مناسب است، شمال کشور است. در بین شهرهای شمالی، شهر آمل به دلیل نزدیکی به تهران و داشتن آب و هوای مطلوب و باران فراوان گزینه بسیار مناسبی برای خرید باغ توسط پایتخت نشینان است.

فاصله شهر آمل تا تهران چیزی حدود سه ساعت است و در صورت خرید باغ در آمل شما می توانید با خیال راحت یک یا دو روز در هفته با پیمودن مسافت کمی به این شهر زیبای شمالی برسید و به باغ خود سر بزنید. البته خود شهر آمل تقریباً به طور کامل مسکونی است و زمین های کشاورزی و باغ ها و باغستان ها در روستاها و شهرهای اطراف آمل قرارگرفته اند، همچون روستاهایی نظیر چمستان که مملو از باغ و ویلا و زمین کشاورزی خریداری شده توسط پایتخت نشینان است.

اما اگر شما تا به امروز تجربه ای در خصوص خرید و فروش باغ ندارید و این بار اول است که در این عرصه قدم می گذارید، باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. چند نمونه از مهم ترین نکاتی که در خرید و فروش باغ باید به آن ها دقت کنید را در ادامه برایتان قرار داده ایم.

مهم ترین نکاتی که در خریدوفروش باغ باید در نظر گرفته گردد عبارت اند از:

1) در آمل و روستاهای اطراف شهرک های باغ ویلایی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی ها و ضعف هایی هستند. شهرک ها با کاربری باغ ویلا در شهر آمل اندک هستند که در این صورت بعد از خرید باغ می توان با دریافت مجوز قانونی از شهرداری منطقه اقدام به ساخت ویلا کرد. اما شهرک های دیگری نیز وجود دارند که تمامی آن ها نیز دارای سندهای شش دانگ و امکانات کامل هستند.

اما مسئله مهم در خریدوفروش باغ این است که در مناطق شهرکی امکانات کامل است و سندها به صورت شش دانگ هستند. اغلب کسانی که مرتب بودن خیابان ها و پرستیژ باغ ویلاهای اطراف برای آن ها مهم است این نوع بافت را می پسندند.

2) در آمل مجموعه های باغ ویلایی بسیاری وجود دارد که ماهیت کلی این مجموعه ها به این صورت است که این مجموعه ها در ابتدا باغ های عظیمی بودند که به قطعات کوچک و بیشتراً 500 و 1000 متری تقسیم شده اند. معمولاً این مجموعه ها دارای درب های ورودی و کوچه های اختصاصی و نیز سرایداری هستند که این ویژگی ها برای خرید و فروش باغ ویلا حائز اهمیت است. سندهای باغ ویلاهای واقع در این مجموعه ها معمولاً به صورت تک برگ و افراض شده از سندهای مادر است.

3) بیشتر باغ ویلاها در آمل، در اطراف محیط های بومی و مسکونی واقع شده اند که در ابتدا این مناطق باغ های عظیم میوه بوده است. اما باگذشت زمان و ارزشمند شدن، این گونه باغ ها تبدیل به باغ های کوچک شده اند و پس از آن ویلاهایی در آن ها احداث شده است.

حال نکته حائز اهمیت قرارگرفته این باغ ویلاها در قبل از محیط بومی و مسکونی یا بعد از آن است. واضح است که باغ ویلاهای قبل از محیط های مسکونی دارای ارزش بیشتری هستند و قاعدتاً قیمت این گونه باغ ها به نسبت باغ هایی که از محیط های بومی عبور می نمایند، بیشتر است.

4) مهم ترین موردی که در خرید و فروش باغ باید در نظر گرفته گردد، سهمیه آب کشاورزی است. با توجه به میزان اهمیت در نوع آبیاری درختان داشتن سهمیه آب کشاورزی از موتورخانه همان محل، یک ویژگی محسوب می گردد که در صورت نبود آن می تواند مشکلاتی و هزینه های بعدی را به همراه داشته باشد.

5) و آخرین موردی که در خرید و فروش باغ باید در نظر گرفته گردد، اطمینان از عدم وجود ملک های صنعتی به خصوص گاوداری و مشاغل دارای بوی بد در اطراف ملک مورد نظر است.

بعد از موردبررسی قرار دادن موارد بالا و مشورت با یک مشاور املاک مطمئن شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید باغ در شهر آمل کنید و با گذراندن اوقات خود در این شهر، از آب و هوای دل چسب و محیط سرسبز اطرافتان لذت ببرید.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 407

به "همه چیز در خصوص خرید و فروش باغ در آمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص خرید و فروش باغ در آمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید