واکنش روسیه به بیانیه پنتاگون درباره رقابت در عرصه دفاع ضدموشکی

به گزارش مجله فناوری، وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای پنتاگون درباره تبدیل مسئله دفاع ضدموشکی به یکی از عناصر رقابت بین قدرت های عظیم، یادآور شد که این ادعا، با هدف توجیه اقدامات آمریکا و تهدید جلوه دادن توان دفاع موشکی روسیه و چین است.

واکنش روسیه به بیانیه پنتاگون درباره رقابت در عرصه دفاع ضدموشکی

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در مورد انتشار بیانیه رسمی پنتاگون درباره موضوع دفاع ضد موشکی، اظهار داشت که مقامات واشنگتن در کوشش و تکاپوی شدید هستند تا اهداف روسیه در زمینه دفاع ضد موشکی را خطرناک و تهاجمی جلوه دهند.

وزارت امور خارجه روسیه توجه خود را به مطالب منتشر شده در وب سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا جلب کرد که در آن گفته شده دفاع ضد موشکی به یکی از عناصر رقابت بین قدرت های عظیم تبدیل شده است. در این بیانیه با اشاره به یک مقام پنتاگون که نامش برده نشده، ادعا شده است که روسیه و چین در راستای رقابت با ایالات متحده بیش از پیش در حال توسعه سیستم های دفاع ضد موشکی خود هستند. در عین حال این سند نتیجه گرفته است که به همین دلیل وزارت دفاع آمریکا، توان دفاع ضد موشکی روسیه و چین را یک تهدید تلقی می نماید.

وزارت خارجه روسیه در این رابطه یادآور شده است: ما چنین بیانیه هایی را بخشی از اقدامات آگاهانه ضد اطلاعاتی با هدف بی اعتبار کردن روسیه می دانیم. آنچه در حال اتفاق افتادن است، کوشش های ناشایست برای تهاجمی و خطرناک نشان دادن اهداف روسیه در زمینه دفاع ضد موشکی است.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: پایه و اساس چنین اقداماتی از سوی ایالات متحده، اطمینان یافتن از رجحان نظامی این کشور در جهت لطمه زدن به منافع امنیتی سایر کشورهاست که مبلغان پنتاگون برای توجیه آن از شعار رقابت بین قدرت ها صحبت می نمایند.

این وزارتخانه همچنین یادآور شد که وزارت دفاع آمریکا زیرساختارهای راهبردی دفاع ضد موشکی خود را نه تنها در سرحدات ملی ایالات متحده، بلکه در سراسر دنیا مستقر نموده است که ماهیت دنیای آن را تامین می نماید.

دیپلمات های روسیه به این نکته نیز توجه نموده اند که معماری سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا تعادل راهبردی نیروها در عرصه سلاح های تهاجمی را تغییر داده و خطرات جدی دیگری برای ثبات و امنیت دنیای ایجاد و به ایجاد پیش شرط های خطرناک برای بروز یک جنگ هسته ای و فضایی یاری می نماید.

وزارت امور خارجه یادآور شده است که روسیه بارها از اقدامات یک جانبه و نامحدود ایالات متحده برای استقرار سامانه های دفاع ضد موشکی دنیای ابراز نگرانی نموده است، در حالیکه دنیا کنونی، برخلاف دیدگاه دولت فعلی آمریکا، کمتر از هر زمان دیگری به رقابت در این عرصه خطرناک نظامی احتیاج دارد و همکاری کشورها بویژه در مسائل امنیت بین المللی مورد احتیاج است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 649

به "واکنش روسیه به بیانیه پنتاگون درباره رقابت در عرصه دفاع ضدموشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به بیانیه پنتاگون درباره رقابت در عرصه دفاع ضدموشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید