وقوع یک انفجار عظیم در دریای خزر، فوران آتشفشان دلیل انفجار بود

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که گزارشها از وقوع انفجاری عظیم در دریای خزر در روز یکشنبه خبر می دهند، بعضی گزارشهای اولیه علت وقوع این انفجار را به یک سکوی استخراج نفت ساحلی مرتبط دانستند.

وقوع یک انفجار عظیم در دریای خزر، فوران آتشفشان دلیل انفجار بود

اما ساعاتی بعد، شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان (SOCAR) در بیانیه ای اعلام نمود که هیچ گونه حادثه ای مرتبط با این انفجار در سکوهای نفتی در داخل دریا ثبت نشده است.

این در حالی است که وزارت محیط زیست این کشور اعلام نمود که دلیل وقوع این انفجار در دست آنالیز است و این گمان وجود دارد که فوران آتشفشان دلیل این انفجار بوده است.

شرکت نفت دولتی آذربایجان (SOCAR) ساعاتی بعد گزارش داد که طبق داده های اولیه، حادثه انفجار و آتش سوزی در سکوهای دریایی خزر در اثر یک فوران آتشفشان گلی دریایی اتفاق افتاده است.

در بیانیه شرکت نفت دولتی آذربایجان آمده است: در سیستم عامل های دریایی و تاسیسات صنعتی تحت کنترل SOCAR هیچ تصادفی رخ نداده است، کار به روال معمول ادامه دارد. این گمانه وجود دارد که دلیل انفجار در دریا فوران آتشفشان دریایی در این منطقه باشد .

پیش از این، یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفت که سکوی استخراج و معدن در بخش آذربایجان دریای خزر در حال آتش سوزی است، این آتش سوزی پس از انفجار اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1250

به "وقوع یک انفجار عظیم در دریای خزر، فوران آتشفشان دلیل انفجار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع یک انفجار عظیم در دریای خزر، فوران آتشفشان دلیل انفجار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید