پشت پرده گاندو در تلویزیون

به گزارش مجله فناوری، مستند گاندو یک با مروری به شخصیت جیسون رضائیان، جاسوس دوتابعیتی ایرانی- آمریکایی که سوژه اصلی سریال پرمخاطب گاندو یک بود، روز چهارشنبه 22 اردیبهشت بعد از سریال تلویزیونی یاور از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

پشت پرده گاندو در تلویزیون

در این مستند، برای اولین بار تصاویر و فیلم های دیده نشده ای به نمایش درمی آید که نشان از پشت پرده سرویس های جاسوسی آمریکا دارد و جیسون رضائیان طی گفت وگویی از توطئه های عوامل بیگانه در ایران و منطقه پرده برمی دارد.

همچنین در این مستند که فراوری گروه مستند موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است، به عوامل نفوذی داخلی که طی پروژه جاسوسی با جیسون رضائیان همکاری می کردند، اشاره می گردد.

محمد حشمتی منش، مدیرگروه مستند موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی در این باره به جام جم می گوید: سریال های گاندویک و 2، فراوری موسسه بود و بنا به تصمیم گرفته شده، مستندی از گاندو یک آماده نموده ایم که امشب از شبکه سه پخش می گردد. همان طور که می دانید این سریال بر مبنای پرونده های واقعی ساخته شد و شخصیت اصلی و منفی سریال جیسون رضائیان در سریال هم واقعی بود. حالا ما در قالب یک مستند جذاب سعی نموده ایم به اتفاقات این پرونده بپردازیم.

وی ادامه می دهد: البته در همه جای جهان مرسوم است از پرونده های واقعی شخصیت های نفوذی، سریال و مستند فراوری می گردد و سریال گاندو برای نخستین بار به چنین پرونده هایی پرداخت، اما بعد شاهد هجمه های بودیم که چنین پرونده هایی واقعی نبوده و دروغ بوده است. به همین دلیل با ساخت مستند گاندو یک تصمیم گرفتیم این موضوع را شفاف سازی کنیم.

حشمتی منش با تاکید بر این که مستند گاندو یک به مدت 47 دقیقه پخش می گردد، اشاره می نماید: این مستند بر اساس اسناد واقعی ساخته شده و مخاطبان می توانند شاهد تصاویر و فیلم های به شدت ناب و بکر باشند که برای اولین بار خواهند دید، تصاویری که تا امروز پخش نشده بود و بینندگان می توانند در قالب این مستند شاهد این تصاویر باشند. همچنین در این مستند، بازپرسی ها و مصاحبه های جیسون رضائیان پخش می گردد و این که چطور تبادل انجام شد.

این مدیرگروه می افزاید: همچنین یکی از شخصیت های اصلی سریال به نام محمد که مامور امنیتی قصه بود، ما به این شخصیت هم در این مستند می پردازیم، زیرا این شخصیت واقعی بود. به همین دلیل بخشی از این مستند به او اختصاص دارد. مخاطبان می توانند روز چهارشنبه 22 اردیبهشت بعد از سریال یاور بیننده مستند گاندو یک باشند. همچنین در این مستند مصاحبه با اشخاص دیگر هم داریم که بهتر است بینندگان در مستند ببینند.

حشمتی منش در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید مستندی درباره گاندو 2 هم بسازید، می گوید: بله، بنا داریم این کار را انجام بدهیم و این نوید را به مخاطبان می دهیم که بعد از تمام شدن سریال گاندو 2 حتما مستند این فصل هم ساخته می گردد.

گاندو یک نام مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه، سریالی اجتماعی، اکشن و امنیتی بود که نخستین قسمت آن 15خرداد 1398 از شبکه سه تلویزیون ایران با کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری پخش شد و 15تیر 98 به انتها رسید. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو 2 از 30اسفند 1399 در 13قسمت از شبکه سه پخش شد. فصل دوم این مجموعه به دلیل اعتراض بعضی مسؤولان دولت متوقف شد و ادامه آن در قالب گاندو 2 قرار است، پخش گردد. البته زمان پخش آن اعلام نشده است.

در مجموعه گاندو یک بازیگرانی همچون داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پیغام دهکردی، محمدرضا شریفی نیا، سیدمهرداد ضیایی، علیرام نورایی، پندار اکبری و... بازی نموده بودند.

فاطمه عودباشی - رسانه / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1173

به "پشت پرده گاندو در تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده گاندو در تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید