کدام تولیدات مرکز گسترش امروز در جشنواره جهانی فجر به نمایش درمی آیند؟

به گزارش مجله فناوری، تهران (پانا) - علاقه مندان به سینمای مستند می توانند در چهارمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر به تماشای دو مستند فرزندان شب و روزگار بلور از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بنشینند.

کدام تولیدات مرکز گسترش امروز در جشنواره جهانی فجر به نمایش درمی آیند؟

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سالن شماره 2 پردیس سینمایی چارسو، هشتم خردادماه ابتدا در ساعت 12:50 مستند روزگار بلور ساخته امیر فرض الهی را نمایش خواهد داد و در ادامه اکران های خود در این روز، ساعت 19:20 میزبان مستند فرزندان شب به کارگردانی بهروز نورانی پور می شود.

روزگار بلور روایتی 90 دقیقه ای از زندگی حرفه ای محمد بلوری، روزنامه نگار پیشکسوت و پدر حوادث نویسی در مطبوعات ایران است که در بخش مستند زیر ذره بین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

در این مستند برخی از معتبرترین روزنامه نگاران معاصر کشور نظیر ماشاالله شمس الواعظین، انوشیروان کیهانی زاده، بهروز بهزادی، فریدون صدیقی، هوشنگ اعلم، علی اکبر قاضی زاده و همینطور سیدفرید قاسمی مورخ مطبوعات ایران حضور دارند. از نسل جوان روزنامه نگاری هم مسعود ابراهیمی، عذرا فراهانی، مرجان لقایی و سرگی بارسقیان روزگار بلور را همراهی کرده اند.

فیلم 87 دقیقه ای فرزندان شب که در بخش شاخه های زیتون جشنواره جهانی فجر حضور دارد، روایتگر زندگی بچه ها سرباز در جنگ ها است. این اثر جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند از شانزدهمین جشنواره مقاومت را نصیب خود کرده و در سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت و چند جشنواره خارجی حضور داشته است.

این دو مستند روزهای گذشته نیز در جشنواره جهانی فجر سانس هایی را به خود اختصاص داده بودند. سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری محمدمهدی عسگرپور 5 تا 12 خردادماه برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1172

به "کدام تولیدات مرکز گسترش امروز در جشنواره جهانی فجر به نمایش درمی آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام تولیدات مرکز گسترش امروز در جشنواره جهانی فجر به نمایش درمی آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید