کرمان در بزرگ ترین نمایشگاه گردشگری ایران حاضر می شود

به گزارش مجله فناوری، محمود وفایی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمان در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران با مضمون خانه های ایرانی و میهمان ما باشید که از تاریخ 27 بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد، حضور پیدا می نماید.

کرمان در بزرگ ترین نمایشگاه گردشگری ایران حاضر می شود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وفایی با اشاره به اینکه خانه های ایرانی و میهمان ما باشید به عنوان شعار و مضمون غالب این دوره از نمایشگاه گردشگری تهران برگزیده شده است، اضافه نمود: استان کرمان نیز در سالن 38 با تم خانه کرمانی نسبت به اجرای غرفه اقدام نموده که در این غرفه سعی شده است نمایی از یک خانه کرمانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین کوشش شده در این نمایشگاه از ظرفیت صنایع دستی، بوم گردی و نیز بخشی از فرهنگ کرمان به خصوص عشایر این استان ترکیبی مناسبی تهیه و ارائه گردد.

وفایی در ادامه به ارائه موسیقی فولکلور کرمان با بهره گیری از داشته ها و تولیدات فرهنگی این استان در این نمایشگاه اشاره و توضیح داد: گروه مهر وطن چهارشنبه مورخ 28 بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر به ارائه ویژه برنامه موسیقی که آواهای کرمانی را در بر می گیرد، خواهد پرداخت.

وی توضیح داد: این آواها مشتمل بر فعالیت های چون قالی بافی، سوغات کرمان مانند قوتو و همچنین فرهنگ ایلی و عشایر این استان خواهد بود.

وفایی ادامه داد: در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران بهره گیری از فرهنگ عشایر به خصوص پوشاک و تولیدات عشایری مد نظر است که به همین دلیل حضور هنرمندان با پوشش عشایری بخشی دیگر از محصولاتی است که به بازدید کنندگان ارائه خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: در این نمایشگاه ظرفیت هایی چون ثبت جهانی لوت، تمدن هلیل رود و تنوع طبیعت استان در قالب فیلم، عکس و اقلام تبلیغاتی چاپی ارائه می گردد.

وفایی با اشاره به اینکه طی این چند روز نشست با تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی کشور برگزار می گردد، توضیح داد: بخشی دیگر از برنامه های کرمان، اطلاع رسانی از رویدادهای و فعالیت هایی همچون ماراتن بین المللی لوت و ثبت جهانی لوت و... است که در حال حاضر گردشگران استان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 252

به "کرمان در بزرگ ترین نمایشگاه گردشگری ایران حاضر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان در بزرگ ترین نمایشگاه گردشگری ایران حاضر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید