گنجینه بزرگ موزه طاق سبز به سرقت رفت

به گزارش مجله فناوری، سارقان با دستبرد زدن به موزه طاق سبز یکی از بزرگترین نگهدارنده مجموعه جواهرات اروپا، صدها قطعه جواهر را به سرقت بردند.

گنجینه بزرگ موزه طاق سبز به سرقت رفت

سارقان روز گذشته با هدف قرار دادن موزه طاق سبز واقع در درسدن شهری در شرق آلمان، سه مجموعه گرانبها از جواهرات متعلق به قرن هجدهم را به سرقت بردند. رسانه های آلمان از این سرقت به عنوان بزرگترین سرقت در نوع خودش از زمان جنگ دنیای دوم تاکنون یاد نموده اند.

این سرقت بزرگ، صبح روز دوشنبه با ایجاد آتش سوزی و مختل کردن سیستم امنیتی موزه و تاریک کردن فضای اطراف صورت گرفت.

با اینکه برق موزه قطع شده بود، یکی از دوربین های مدار بسته تصویر دو مرد را که به موزه طالق سبز وارد شدند، ثبت نموده است.

به گفته رئیس پلیس شهر درسدن، سارقان یک پنجره را شکستند و با بریدن فنس به یکی از اتاق های محل نگهداری جواهرات این موزه وارد شدند.

افسران پلیس با فاصله چند دقیقه پس از وقوع این سرقت در موزه حاضر شدند، اما مظنونین محل را ترک نموده بودند.

رسانه های آلمانی ارزش جواهرات به سرقت رفته را تا هزاران میلیون یورو برآورد نموده اند اما ماریون اکرمن مدیر مجموعه های هنری شهر درسدن معتقد است که مشخص ارزش آثار به سرقت رفته غیر ممکن است.

اکرمن اعلام کرد:نمی توانیم برای این مجموعه به سرقت رفته ارزش مشخص کنیم چراکه فروختن این آثار غیرممکن است.

به گفته اکرمن، آثار ربوده شده شامل سه مجموعه تاریخی از الماس های تراشیده شده متعلق به قرن هجدهم است.

موزه طاق سبز که توسط آگوستوس دوم شاه ساکسن در سال 1723 تاسیس شده است به عنوان یکی از 12 موزه ای محسوب می گردد که گنجینه بزرگ آثار هنری درسدن را در خود جای داده است. از آن جایی که بعضی از اتاق های این موزه با رنگ سبز تزیین شده اند، موزه طاق سبز نام گرفته است.

طاق سبز که یکی از قدیمی ترین موزه های دنیا شناخته می گردد محل نگهداری یاقوت کبود 547.71 قیراطی است که توسط تزار پیتر یکم روسیه هدیه شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 93

به "گنجینه بزرگ موزه طاق سبز به سرقت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه بزرگ موزه طاق سبز به سرقت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید