5 هشداری که نشان می دهند شما بیش از حد شیر می نوشید

به گزارش مجله فناوری، شیر، یکی از مشهورترین نوشیدنی ها در یخچال های مردم سراسر دنیا است اما ممکن است هفته ای بیش از یک گالن بنوشید. این احتمال وجود دارد که شما از مزایای شیر لبنی که سالها در ذهن شما فرو کرده اند مانند استخوان های محکم و سلامتی زیاد شیر بنوشید. اگرچه اینها همه چیزهایی خوب و مورد حمایت علمی هستند اما معلوم شده است چیزی به نام نوشیدن زیاد وجود دارد و می تواند اثرات سوئی داشته باشد.

5 هشداری که نشان می دهند شما بیش از حد شیر می نوشید

بله، به این دلیل به عنوان نوشیدنی به ما توصیه شد که دارای چربی و غنی از کلسیم است و به عنوان یک منبع عالی پروتئین عمل می کند اما مقدار زیادی از آن می تواند باعث آکنه، مسائل گوارشی و حتی خطر ابتلا به سرطان هایی خاص شود.

ما علائم مورد تأیید را برای دانستن اینکه بیش از حد از این فرآورده لبنی می نوشید، توضیح می دهیم و برای اطلاعات بیشتر در مورد شیر، بهتر است بدانید که چگونه نوشیدن شیر می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

چه مقدار شیر باید در روز بنوشید؟

قبل از اینکه بدانیم شیر بیش از حد بر بدن شما چه اثری می گذارد، بیایید توصیه های تقریبی در مورد مقدار شیری که شما در روز می نوشید را بنویسیم. براساس گزارشی از وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده، افراد بالای نه سال می توانند روزانه سه فنجان شیر بنوشند. براساس این فرض که شیر و سایر لبنیات منابع عالی کلسیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین D (در محصولات غنی شده با ویتامین D)، ریبوفلاوین، ویتامین B12، پروتئین، پتاسیم، روی، کولین، منیزیم و سلنیوم هستند.

مصرف بیش از حد شیر مسئله بزرگی نیست. بیشتر آمریکایی ها آستانه سه فنجان در روز را هم برآورده نمی کنند و این خبر خوبی است زیرا برای استفاده از فواید غذایی این نوشیدنی نیازی به آن همه ندارید. اگر روزانه تقریباً 2000 کالری مصرف می کنید، شورای ملی لبنیات دریافت که فقط یک وعده شیر معادل 230 میلی لیتر بستری را فراهم می کند که شما را برای برآورده کردن ارزش روزانه کلسیم، ریبوفلاوین و سایر مواد مغذی کلیدی تحریک می کند.

آیا حتما باید شیر بنوشید؟

یک نکته مهم در مورد مصرف شیر این است که برخی از افراد هستند که باید به طور کلی از نوشیدنی های سالم دوری کنند. این شامل حدود 30 تا 50 میلیون بزرگسال آمریکایی است که عدم تحمل لاکتوز دارند. عدم تحمل لاکتوز به طور معمول به دلیل کمبود آنزیمی در بدن به نام لاکتاز ایجاد می شود که لاکتوز موجود در شیر را تجزیه می کند و برای هضم کامل آن ضروری است.

همانطور که اینگونه افراد با عدم تحمل لاکتوز ممکن است به شما بگویند، نوشیدن شیر لبنی با داشتن این بیماری اصلاً جالب نیست. این می تواند باعث گرفتگی شکم، نفخ و اسهال شود. اگر هنوز هم می خواهید لبنیات مصرف کنید اما مشکل عدم تحمل لاکتوز را دارید، گزینه های بیشماری مبتنی بر لبنیات مانند شیر بدون لاکتوز، شیر اولترا فیلتر و ماست عاری از لاکتوز و همچنین گزینه های گیاهی مانند جایگزین های شیر وجود دارد که می توانید مصرف کنید.

علائمی که نشان می دهند بیش از حد شیر می نوشید

از آنجا که برخی از عوارض ناشی از نوشیدن بیش از حد شیر کاملاً رایج است، تشخیص اینکه ناراحتی که شما احساس می کنید ارتباط مستقیمی با مصرف شیر شما دارد یا خیر، سخت است. در اینجا پنج علامت هشدار دهنده برای جستجو وجود دارد که نشان می دهد شما بیش از حد شیر می نوشید.

1. همیشه مسائل گوارشی را تجربه می کنید

شما می توانید بدون داشتن عدم تحمل کامل باز هم نسبت به لاکتوز حساس باشید و مقدار زیادی از آن می تواند باعث مسائل گوارشی دیگر مانند نشت روده شود، این زمانی است که باکتری ها و سموم قادر به نشت از طریق دیواره روده هستند و این امر می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که در یک بررسی در سال 2008، مهارکننده های پروتئاز که در شیر گاو یافت می شوند، باعث عدم تعادل آنزیم هضم و تولید بیش از حد تریپسین، آنزیمی می شوند که اتصالات بین سلول های روده را از بین می برد.

2. شما مدام خسته هستید

تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف شیر همچنین می تواند به نشت روده کمک کند. تئوری این است که کازئین a1 (که در شیر لبنی یافت می شود) اثرات التهابی بر روی پوشش روده دارد که ممکن است نفوذپذیری پوشش روده را افزایش دهد. نتیجه چیزی است به نام دیبیوز میکروبیوم که در آن میکروبیوم باکتری روده با باکتری های بد بیشتر از خوب در تعادل قرار می گیرد. محققان کرنل اخیراً نشت روده را به سندرم خستگی مزمن متصل کرده اند، شرایطی که فشار طبیعی منجر به ناتوانی و خستگی می شود که با استراحت کاهش نمی یابد.

3. جوش و آکنه دارید

وقتی به طور مداوم بدن خود را با چیزی یکسان تغذیه کنید که تحمل آن را نداشته باشد، می تواند منجر به التهاب شود و این التهاب به طرق مختلف خود را نشان می دهد یکی از آنها از طریق پوست شما است.

یک مطالعه بالینی، آرایشی و تحقیقات پوستی نشان داد که محصولات لبنی پرچرب با آکنه متوسط و شدید در ارتباط هستند، نسبت این رخداد برای پسران 4.81 و برای دختران 1.8 است. متابررسی اخیر در 14 مطالعه نشان داد که شیر کامل، شیر کم چرب و هر شیری با آکنه ارتباط مثبت دارند.

4. توده استخوانی شما کاهش یافته است

مشهور است که کلسیم موجود در شیر به تقویت استخوان های شما کمک می کند اما از آنجا که شیر همچنین می تواند باعث التهاب شود، تحقیقات زیادی اجرا شده است که نشان می دهد مصرف زیاد شیر، باعث می شود استخوان های شما شکننده و پوک شوند. به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در ژورنال تغذیه در سال 2015 نشان داد که خوردن غذاهای لبنی باعث افزایش التهاب درجه پایین در نمونه کوچکی از بزرگسالان آلمانی می شود.

علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که نوشیدن بیش از حد شیر در واقع خطر ابتلا به استخوان های شکسته در زنان را افزایش می دهد، در مقایسه با زنانی که شیر کمی می نوشند. یافته ها نشان داد که خطر شکستگی استخوان در زنانی که روزانه سه لیوان یا بیشتر می نوشند 16 درصد افزایش می یابد و احتمال شکستگی مفصل ران در آنها 60 درصد افزایش می یابد. اگر پزشک شما ارتباطی بین شیر و تراکم استخوان شما برقرار کرد، می توانید شیر را به عنوان منبع اصلی کلسیم خود با غذاهای غنی از کلسیم دیگر که لبنیات نیستند جایگزین کنید.

5. علائم بیماری قلبی عروقی دارید

طبق مطالعه ای در اکتبر سال 2014، نوشیدن شیر زیاد به افزایش خطر مرگ در زنان و مردان و همچنین افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان در زنان مربوط می شود. به طور خاص، محققان دریافتند زنانی که هر روز سه لیوان شیر یا بیشتر می نوشند، خطر مرگ و بیماری قلبی و عروقی در آنها تقریباً دوبرابر است و 44 درصد خطر ابتلا به سرطان را در مقایسه با زنانی که روزانه کمتر از یک لیوان می نوشند، افزایش داده است.

خطر کلی مرگ و میر مردانی که روزانه سه لیوان یا بیشتر شیر می نوشند حدود 10 درصد افزایش می یابد.

اگر درد قفسه سینه را تجربه کرده اید یا دچار سکته مغزی یا سکته قلبی شده اید، شاید ارزش داشته باشد که از پزشک خود بپرسید که آیا هنوز هم باید شیر بنوشید. برای بهبود بیشتر سلامت خود، افزودن این مواد غذایی به رژیم خود را که می توانند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند، از یاد نبرید.

منبع:

eatthis

منبع: هفت گنج
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 694

به "5 هشداری که نشان می دهند شما بیش از حد شیر می نوشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هشداری که نشان می دهند شما بیش از حد شیر می نوشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید