اخبار کرونا در چند خط ؛ ویروس تا سال 2023 ناپدید نمی شود

به گزارش مجله فناوری، کاهش تعداد فوت شده ها و مبتلایان به کرونا در سطح جهان فقط یک آمار است؛ آن چه که تعیین تر و واضح تر به نظر می رسد این است که اعداد و ارقام مربوط به کرونا روز به روز بزرگ تر و ترسناک تر می شود.

اخبار کرونا در چند خط ؛ ویروس تا سال 2023 ناپدید نمی شود

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری خلاصه بر اخبار مربوط به کرونا در سراسر جهان است.

*در انگلستان تعداد تست های مثبت مردم از 40 درصد به زیر 4 درصد رسیده است. وزیر امور خارجه در امور بهداشت و مراقبت های اجتماعی بریتانیا روز گذشته تاکید کرد شرایط کرونایی حاکم بر این کشور دیگر غیرقابل کنترل نیست. در این کشور شیوع کرونا بین افراد 20 تا 29 ساله بسیار بالاست.

*اسکاتلند با شرایط ویژه ای روبرو شده است. این کشور حوزه قلمرو بریتانیا اما شرایط مناسبی ندارد و شیوع مجدد در این کشور باعث شده تا به زودی نیمی از مشاغل تعطیل شود. اقتصاد این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و به رکودی بی سابقه نزدیک می شود.

*خطر شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا بالاست. موج زمستانی خطرناک تر و وسیع تر از موج پاییزی قلمداد می شود. بر اساس پیش بینی ها بیش از 80 درصد ظرفیت های بیمارستان ها در این دو فصل در اشغال بیماران کرونایی و آنفولانزایی خواهد بود.

*اخبار مربوط به واکسن کرونا هر روز تغییر می کند.گفته می شد که واکسن دانشگاه آکسفورد اکتبر به بازار می آید اما آخرین اخبار حاکی از این است که در اوایل سال 2021 این واکسن در نخستین فاز به تعداد 30 میلیون دوز در اختیار مردم بریتانیا قرار خواهد گرفت.

*با وجود اینکه مدام از حمله موج کرونایی در فصل زمستان گفته می شود اما بر اساس تحقیقات دانشگاه ریدینگ انگلیس موج بعدی و خطرناک تر کرونا در فصل بهار 2021 خواهد بود چرا که اولا با توجه به هشدارهای متعدد در رابطه با موج خطرناک کرونا در زمستان مردم بیشتر رعایت خواهند کرد و ثانیا برودت و سردی هوا خود به خود همیشه باعث در خانه ماندن مردم می شود. اما در بهار اوضاع به گونه ای دیگر است. بسیاری از مردم به گمان اینکه کرونا بالاخره راه خود را از بشر جدا کرده پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و دیگر در خانه نمی مانند.

*آخرین برآورد های پزشکی در رابطه با ماندگاری ویروس کرونا در جهان این است که این ویروس تا سال 2023 یعنی حدودا دو سال و چند ماه دیگر ناپدید نخواهد شد.

*170 تیم مجزا در سراسر جهان که عمده آنها در آمریکا، انگلیس، چین و روسیه هستند تلاش های متعددی برای ساخت واکسن کرونا دارند. با وجود سیل اخبار مربوط به آزمایشات متعدد موفقیت آمیز این واکسن ها هنوز هیچ کدام از این موارد به مرحله نهایی یعنی عرضه به بازار جهانی نرسیده اند.

*برخی از بیماران کرونایی حتی بعد از بهبودی همچنان علائمی را از خود نشان می دهند که در ابتدای بیماری نشان می دادند؛ علائمی همچون سرفه و گرفتگی نفس. بر اساس گزارش سایت گاردین برخی از موارد ابتلا به کرونا حتی تا شش ماه بعد از بهبودی علائم این بیماری را دارند.

*تست کرونای کیلیان امپابه ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه و گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان مثبت اعلام شده است. او در تیم پاری سن ژرمن بازی می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 719

به "اخبار کرونا در چند خط ؛ ویروس تا سال 2023 ناپدید نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ؛ ویروس تا سال 2023 ناپدید نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید