اختصاص بیمارستان سریع الاستقرار RDH به گیلان

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/گیلان معاون هلال احمر کشور، با اشاره به اختصاص چادر RDH به گیلان، اظهار کرد: این چادر، چادر بیمارستان سریع الاستقرار با ظرفیت استفاده در حوادث و با قابلیت جابجایی در اماکن مختلف به ارزش 2.5 میلیارد تومان به گیلان اختصاص خواهد یافت که در حوادث از جمله کرونا می تواند مفید و کارا باشد.

اختصاص بیمارستان سریع الاستقرار RDH به گیلان

دکتر فرید مرادیان در ملاقات با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، با اشاره به راه اندازی مجتمع جامع خدمات توانبخشی، درمانی و دارویی جمعیت هلال احمر استان گیلان، اعلام کرد: مجتمع جامع توانبخشی و درمانی در راستای تامین سلامت انسان ها و تکریم و تسکین آلام بشری که از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر است، در مکانی مناسب برای ارائه خدمات به قشر آسیب پذیر استان گیلان راه اندازی می گردد.

وی با اشاره به تفاوت مجتمع جامع توانبخشی و درمانی هلال احمر با سایر مراکز، گفت: با توجه به اینکه کسب درآمد اولویت و راس کار این جمعیت بشردوست نیست، برای گیرندگان خدمات حداقل پرداخت هزینه در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور، به طیف جمعیتی پیر استان اشاره نمود و یادآور شد: استفاده از افراد با تجربه در طراحی، برنامه ریزی، ارائه، پایش خدمات، ارزشیابی و بازخورد فعالیت ها باعث منحصر به فرد بودن این مرکز شده است و از این رو می تواند خدمات خوبی را به جامعه دهد.

مرادیان، با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، مطرح نمود: جمعیت هلال احمر مکمل وزارت بهداشت در راستای ارائه خدمات درمان و سلامت به مردم است.

وی با اشاره به اختصاص چادر RDH به گیلان، اظهار کرد: این چادر، چادر بیمارستان سریع الاستقرار با ظرفیت استفاده در حوادث و با قابلیت جابجایی در اماکن مختلف به ارزش 2.5 میلیارد تومان به گیلان اختصاص خواهد یافت که در حوادث از جمله کرونا می تواند مفید و کارا باشد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بیمارستان هایی که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است در صورت عدم استفاده در امور بیمارستانی و درمانی حسب تصریح قانون می بایست به جمعیت برگردد و در جهت خدمت به مردم قرار گیرد.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، خدمات هلال احمر را برای مردم دلگرم نماینده خواند و گفت: مردم با دیدن نیروهای هلال احمر در صحنه بحران ها احساس آرامش بیشتری پیدا می نمایند.

وی با تقدیر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان گیلان در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: خدمات جمعیت هلال احمر استان در بحران کرونا بسیار ارزشمند بوده و بار بزرگی از مسائل کرونا را نیروهای جمعیت هلال احمر به دوش کشیدند.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به احیای تملک جمعیت هلال احمر واقع در چهارراه میکائیل رشت، مطرح نمود: با توجه به سبقه ارزشمند خدمات انجام یافته در ساختمان سابق جمعیت هلال احمر استان گیلان که در چهارراه قدس(میکائیل) رشت واقع شده است، و با توجه به اهمیت موقعیت مکانی این ملک، این آمادگی را داریم که با طرحی از سوی جمعیت هلال احمر همکاری های لازم را جهت اجرای طرح های عمرانی هلال احمر در جهت یاری به امر درمانی و سلامت مردم به عمل آوریم.

اکبری مقدم، با اشاره به نقش هلال احمر در حوادث و بحران ها، اعلام کرد: هلال احمر جزو نخستین دستگاه هایی است که در حوادث، گرفتاری ها و سختی ها حضور پیدا می نماید و نقش هلال احمر در حوادث و بحران ها یک نقش بسیار قوی است.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از همکاری هلال احمر مخصوصا در ایام شیوع بیماری کرونا خواهان یاری های بیشتر جمعیت هلال احمر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

وی با اشاره به استقرار یک سوله در لاکان رشت، اعلام کرد: با استقرار یک سوله در منطقه لاکان رشت به استعداد 120 تختخواب جهت یاری به بیماران درگیر کرونا درخصوص تجهیز بیشتر این سوله خواهان یاری و همکاری از سوی جمعیت هلال احمر هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 648

به "اختصاص بیمارستان سریع الاستقرار RDH به گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بیمارستان سریع الاستقرار RDH به گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید