ساخت دستگاه تب سنج هوشمند از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمان

به گزارش مجله فناوری، فناوران پارک علم و فناوری کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونا، پیروز به طراحی و ساخت دستگاه تب سنج هوشمند شدند.

ساخت دستگاه تب سنج هوشمند از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی مفصل به ساخت دستگاه رطوبت سنج توسط فناوران پارک علم و فناوری کرمان پرداخت. احد ترکستانی، دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک به همراه ایمان فلاحت نژاد دو جوان نخبه کرمانی هستند که توانسته اند دستگاه تب سنج با قابلیت نصب در گیت ها، ورودی کارخانجات را فراوری نمایند که با قرار دریافت فرد در 60 سانتی متری دستگاه به صورت اتوماتیک توانایی تشخیص تب بالا را دارد.

ترکستانی در این خصوص گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تحمیل هزینه بر کشور هم در جهت تأمین مواد ضدعفونی نماینده و هم خطر ابتلاء شخص تست گیرنده به بیماری، بر آن شدیم تا با بهره گیری از علم رباتیک استفاده از نیروی انسانی را به حداقل برسانیم و هم به صورت هوشمند قابلیت تشخیص بیماری را داشته باشیم که به صورت ارسال اتوماتیک اطلاعات به اپراتور های دستگاه از راه دور، از ورود اشخاص مبتلا به اجتماعات خوداری می شود، تا به امروز دستگاهی با قابلیت و دقت مشابه وارد ایران نشده و دستگاه های موجود نیز به صورت پرتابل هستند که احتیاج به حضور اپراتور مستقیم دارند و همچنین تعدادی گیت های ضدعفونی نماینده فراوری شده اند که بسیار هزینه بر هستند.

گزارش صدا و سیما را در زیر ببنید:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 801

به "ساخت دستگاه تب سنج هوشمند از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه تب سنج هوشمند از سوی فناوران پارک علم و فناوری کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید