ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/زنجان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند.

ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند

انسیه خزعلی امشب (27 آبان ماه) در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در دانشگاه زنجان برگزار گردید، اظهار کرد: باید بانوان را به فرزندآوری تشویق کرد و یکی از این موارد دورکاری بانوان شاغل است که بسیار حائز اهمیت است.

وی به ضرورت توجه مسئولان به کانون خانواده اشاره نمود و اضافه نمود: در تصمیم گیری ها به مسئله سخت افزارها پرداخته می گردد ولی مسئله اصلی مسائل نرم افزای است، مسائلی که موجب از هم پاشیدگی خانواده شده و آسیب های پیرامون آن را به دنبال دارد و جامعه را از هم بپاشد. بعلاوه آسیب هایی که موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج و یا کاهش فرزندآوری می گردد، باید آنالیز گردد.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان به خاطر فعالیت بانوان و توسعه سمن ها و خیریه ها شاهد آسیب های اجتماعی کمتری هستیم، توضیح داد: طبق آمار 200 گروه جهادی در استان زنجان فعال هستند ولی تاکید ما بر فرزندآوری بانوان و همراهی کار بیرون با منزل است که یکی از کارهایی که اجرا شده، دورکاری است.

خزعلی به تصمیمات اتخاذ شده در زنجان و بازدید خود از مراکز مختلف اشاره نمود و گفت: بازدیدهای خوبی از مراکز مختلف از جمله جهاددانشگاهی داشته و در جریان فرایند اجرای امور قرار گرفتیم. جهاددانشگاهی حرکت خوبی در صنایع خلاق فرهنگی دارد و پیشرو در فناوری های تازه و صنایع دستی است که جای تقدیر دارد و امید است با همکاری این کارها توسعه یابد. البته لزوم اختصاص بودجه در سال آینده به جهاددانشگاهی زنجان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای ایجاد کار وسیع با امنیت بیشتر برای بانوان وجود دارد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد با همکاری و با مشارکت وزارتخانه های آموزش وپرورش، معاونت توسعه روستایی و جهادکشاورزی که بعضی امکانات و تسهیلات در اختیار خواهران قرار گیرد؛ از جمله 20 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در زمینه کشاورزی در نظر گرفته شده است. از طرفی 10 میلیارد تومان برای زوجین دهه 60 به شرط ازدواج تا سال 1400 در نظر گرفته شد.

این مسئول به تکمیل سه مدرسه دخترانه و تجهیز سه مدرسه برای مهارت آموزی دختران و اختصاص 5 میلیارد تومان برای خرید تبلت اشاره نمود و ادامه داد: 5 میلیارد تومان برای هزینه در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق با همکاری وزارت نفت در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1415

به "ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید