ارائه 2 هزار و 400 خدمت آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش مجله فناوری، رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: آزمایشگاه ها و کارگاه های این دانشگاه با عضویت در ساها بیش از 2 هزار و 400 خدمت ارائه می دهند و پنج آزمایشگاه برای پیوستن به ساتا آماده اند.

ارائه 2 هزار و 400 خدمت آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

حمیدرضا اکبری در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان را در راستای جهش فراوری چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: همانطور که می دانید، رهبر انقلاب امسال را با عنوان سال جهش فراوری نامگذاری کردند و بر این اساس، مطابق دیدگاه رئیس دانشگاه آزاد استان در شورای پژوهشی، برنامه ریزی های هدفمندی صورت گرفته است.

افزایش 100 درصدی درآمدهای شبکه های آزمایشگاهی در سال جهش فراوری

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیش از 150 کارگاه و آزمایشگاه قادر به ارائه بیش از 2 هزار و 400 خدمت است که ظرفیت ویژه ای برای استان محسوب می گردد. درآمد حدود 180 میلیون تومانی از شبکه آزمایشگاهی این استان نیز در سال جهش فراوری با برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش 100 درصدی خواهد داشت که در نوع خود منحصربه فرد خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در پاسخ به این پرسش که چه دستگاه ها و تجهیزات شاخصی در دانشگاه خود یا استان دارید که حتی می تواند برند محسوب گردد؟ توضیح داد: وجود دستگاه ها و فراوریات ویژه ای در استان از قبیل دستگاه های CG5 و CNC، عیب یابی کابل، کشش یونیورسال 60 تن، فراوری خانه های پیش ساخته و فراوری نانو ذرات مس تنها بخشی از ظرفیت های تجهیزات و فراوریات استان است که در صنعت و پژوهش عمدتاً انحصاری هستند.

اکبری با اشاره به کاربرد این دستگاه ها برای گروه های تحصیلی و پژوهشی اعلام کرد: این دستگاه ها در گروه های مکانیک، ژئوفیزیک، برق، عمران و شیمی مورد استفاده آموزشی و پژوهشی قرار می گیرند و با حضور در صنعت علاوه بر درآمدزایی موجب انتشار توانایی های دانشگاه در صنعت و جامعه نیز می شوند.

2 آزمایشگاه در فرآیند تمدید مجوز همکار استاندارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این آزمایشگاه ها به آزمایشگاه همکار استاندارد تبدیل شده اند؟ اعلام کرد: دو آزمایشگاه به صورت همکار محیط زیست و غذا و دارو هستند که در فرآیند تمدید مجوز آنها هستیم.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اقدامات این دانشگاه برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی به خبرنگاران گفت: راه اندازی پنج مرکز تحقیقات، راه اندازی مرکز آموزش کوتاه مدت و راه اندازی مرکز مهارت سنجی از جمله اقدامات چشمگیر سال گذشته بوده که به مرحله بهره برداری کامل رسیده است.

اکبری با اشاره به برنامه های واحد همدان برای یاری به جهش فراوری با توجه به شعار سال در آزمایشگاه ها و کارگاه ها یادآور شد: مطابق با نام امسال (جهش فراوری) برنامه ریزی ویژه ای با مدیریت رئیس شورای پژوهشی استان انجام شد که موجب جهش 100 درصدی درآمدزایی شبکه آزمایشگاهی در زمینه مالی، افزایش چشمگیر در برگزاری سمینارها و عقد تفاهم نامه ها و همچنین برگزاری بیش از 50 عنوان دوره آموزشی کوتاه مدت و مهارت سنجی می گردد.

5 آزمایشگاه برای پیوستن به ساتا آمادگی لازم را کسب نموده اند

وی در پاسخ به این پرسش که در زمینه سامانه های ساها و ساتا چه فعالیت هایی داشته اید؟ اعلام کرد: تمام آزمایشگاه ها و کارگاه های استان همدان با عضویت در ساها، بیش از 2 هزار و 400 خدمت ارائه می دهند و پنج آزمایشگاه برای پیوستن به ساتا آمادگی لازم را کسب نموده اند.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ادامه داد: با وجود ظرفیت های بسیار در استان برای بالفعل شدن آنها احتیاج به حضور اعضای هیئت علمی در قالب بخشنامه های مختلف است. از مجموعه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی بابت حمایت ها و صدور بخشنامه های بسیار مناسب که مقدمات دستیابی به پیروزیت را فراهم می نماید، قدردانی و تشکر می کنم.

اتانول با خلوص بالای 85 درصد فراوری شد

اکبری در پاسخ به این پرسش که آیا در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی واحد و استان در مبارزه با کرونا پیروز به فراوری محصول شده اید؟ اظهار کرد: در زمینه فعالیت های واحدها در راستای مبارزه با کرونا به همت استادان و کارشناسان واحد همدان، الکل اتانول با خلوص بالای 85 درصد فراوری و پس از معین درجه خلوص توسط آزمایشگاه های همکار سازمان غذا و دارو تأییدیه این محصول اخذ شد.

وی اضافه کرد: در واحد ملایر نیز دستگاه تنفس مصنوعی که در حال آماده سازی است، هنوز به مرحله اخذ تأییدیه نرسیده است.

4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 543

به "ارائه 2 هزار و 400 خدمت آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 2 هزار و 400 خدمت آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید