این 5 شایعه در مورد مو را هرگز باور نکنید

به گزارش مجله فناوری، شایعات زیادی درباره مو و چگونگی نگه داشتن آن در فرم و حالت مناسب وجود دارند که بسیاری از آن ها صحت ندارند.

این 5 شایعه در مورد مو را هرگز باور نکنید

تنها به این خاطر که چیزی را بارها و بارها شنیده اید نباید فکر کنید که لزوما حقیقت دارد و درست است. در این مطلب از خبرنگاران تعدادی از مهم ترین شایعاتی را که در مورد مو وجود دارد، راستی آزمایی خواهیم کرد و از نکات و اطلاعاتی خواهیم گفت که با دانستن شان می توانید سلامت موهای خود را تضمین کنید. پس با ما همراه باشید تا به موضوع شایعاتی در مورد مو بپردازیم.

موخوره را می توان رفع کرد

متاسفانه این شایعه حقیقت ندارد و وقتی نوک موها چنین حالتی پیدا می کنند، امکان رفع مشکل وجود نخواهد داشت. مهم ترین کاری که در این ارتباط می توانید انجام دهید پیشگیری از بروز خشکی مو در درجه اول است. برای این منظور می توانید از توصیه های زیر کمک بگیرید:

  • چیدن نوک موها طی فرایندی منظم (هر 4 تا 6 هفته یک بار)
  • پرهیز از استفاده از دستگاه های حرارت دهنده مو مثل سشوار یا اتوی مو تا جای امکان
  • استفاده از شانه های جداگانه برای شانه کردن موهای خیس و خشک

پوسته پوسته شدن پوست سر به این معنا است که موها شوره زده اند

پوست سرتان به خارش افتاده است و پوسته های سفید مشاهده می کنید؟ خیلی ها با مشاهده این علائم بدون تردید فکر می کنند که دچار شوره سر شده اند و به سراغ شامپوهای ضدشوره می فرایند. درحالی که در بیشتر مواقع چنین نیست و استفاده از این شامپوها نه تنها کمکی به بهبود شرایط نمی کند، که با خشک کردن پوست سر شرایط را بدتر می کند.

این علائم معمولا حاکی از آن هستند که پوست سر خشک شده است و نیاز به رطوبت بیشتر دارد. به جای استفاده از شامپوی ضدشوره، توصیه متخصصان آن است که با ترکیبی از کاندیشنر مو و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، پوست سر را ماساژ دهید. انجام این کار رطوبت موردنیاز پوست سر را تامین می کند و سلول های مرده پوست را از سر جدا می کند.

چیدن نوک موها باعث رشد سریع تر آن ها می شود

چیدن نوک موها، هر 4 تا 6 هفته یک بار، ایده بدی نیست. این کار مزایایی مثل پیشگیری از موخوره و معضلاتی نظیر آن دارد؛ اما باعث رشد سریع تر موها نمی شود. این اظهارنظر نیز شایعه ای بی اساس است.

چیدن نوک موها باعث تقویت تارهای مو می شود و اجازه نمی دهد که موخوره به ساقه موها راه یابد و کیفیت و صلابت آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر می خواهید موهایی سالم، درخشان و زیبا داشته باشید، هر از چندگاهی این کار را انجام دهید اما نه به امید رشد بیشتر موها.

روغن های طبیعی برای سلامت مو خوب و مفید هستند

برخلاف باور عموم بیشتر ترکیبات خوراکی های خام (ترکیباتی مثل روغن آووکادو، روغن نارگیل و عسل)، آن طور که بایدوشاید جذب تارهای مو نمی شوند و به عمق ساقه موها نفوذ نمی کنند. بنابراین اثر مثبت دائمی بر سلامت مو نخواهند داشت. به علاوه پس از استفاده از این ترکیبات بر روی موها و پس از آنکه موها شسته می شوند، معمولا کاملا پاک نمی شوند و اثری از آن ها بر تارهای مو باقی خواهد ماند که سبب چربی مو و داشتن احساسی ناخوشایند خواهد شد.

هرچه شامپو بیشتر کف کند، بهتر است

کفی که هنگام استفاده از شامپو درست می شود در حقیقت یکی از فرآورده های جانبی پاک کننده های تند و ناملایمی است که در شامپوهای حاوی سولفات وجود دارند. این فرآورده ها می توانند روغن طبیعی و سالم و نیز مواد مغذی موجود در موها را از بین ببرند و در بلندمدت اثرات ناگواری بر سلامت مو داشته باشند.

پس باور به اینکه هرچه شامپو بیشتر کف کند موها تمیزتر خواهند شد اشتباه است. آنچه به مراتب اهمیت بیشتری از کف کردن دارد، نوع شامپوی انتخابی است. اینکه ملایم باشد و تاحدامکان در آن از مواد و ترکیبات طبیعی استفاده شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: همچنین می توانید مطلب چشم های ریز خود را با این آرایش ساده درشت کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1598

به "این 5 شایعه در مورد مو را هرگز باور نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 شایعه در مورد مو را هرگز باور نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید