بتلفیلد 2042 رسما رونمایی شد؛ بازی فقط چند نفره است

به گزارش مجله فناوری، شرکت بازی سازی الکترونیک آرتز رسما از جدیدترین شماره مجموعه بازی های بتلفیلد رونمایی نموده است. همان طور که پیش از این شنیده بودیم، بازی هم برای کنسول های نسل قبلی و هم برای کنسول های نسل جدید عرضه خواهد شد. بتلفیلد 2042 به عنوان یک بازی کاملا آنلاین و چند نفره معرفی شده است و بخش داستانی و تک نفره ندارد.

بتلفیلد 2042 رسما رونمایی شد؛ بازی فقط چند نفره است

ششمین شماره عظیم مجموعه بازی های بتلفیلد، برخلاف دو قسمت قبلی که به جنگ جهانی اول و دوم پرداختند، روی جنگ های مدرن تمرکز دارد. البته همان طور که از نام بازی پیداست با دنیای امروز طرف نیستیم و تجهیزات پیشرفته و کمی علمی-تخیلی هم بخش مهمی را در بتلفیلد 2042 ایفا خواهند کرد.

کاملا واضح است که تمرکز سازندگان بتلفیلد امسال روی بخش های آنلاین و چند نفره آن بوده و قید توسعه یک بخش داستانی زده شده است. بتلفیلد 2042 با هفت نقشه بسیار عظیم عرضه می گردد. گفته شده که وسعت نقشه ها در حد و اندازه یک نقشه بتل رویال است؛ طوری که می توانید تصور کنید که بتلفیلد 2042 در واقع هفت نقشه بسیار عظیم در حد و اندازه نقشه کال آو دیوتی وارزون دارد. این موضوع، نبود بخش تک نفره را کم و بیش در بازی توجیه می نماید؛ چون واضح است که بخش عظیمی از منابع صرف طراحی و ساخت این نقشه ها شده.

نقشه های بتلفیلد 2042 تعداد 128 بازی نماینده را به صورت هم زمان در خود جای می دهند و با توجه به امکاناتی که بازی در اختیار بازی نماینده ها قرار می دهد، اعم از وسایل نقلیه مختلف و تخریب پذیری واقع گرایانه، شاهد عظیمترین نبردهای آنلاین بازی های ویدیویی هستیم. بد نیست اضافه کنیم که نسخه های نسل جدید، یعنی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری فقط شاهد نقشه های عظیم و 128 بازی نماینده در آن ها خواهیم بود. نسخه های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان محدود به 64 نفر هستند و نقشه ها هم کوچک تر خواهند بود.

نکته جالب درباره نقشه ها پویا بودن آن هاست؛ طوری که محیط به مرور زمان تغییر می نماید، آب و هوای مختلف و متغیر برای برای هر نقشه طراحی شده است و هر از گاهی هم در نقشه اتفاقی متفاوت می افتد. برای مثال ممکن است یک طوفان عظیم به نقشه بیاید و بخشی از آن را نابود کند.

بتلفیلد 2042 سیستم جدیدی برای شخصی سازی کلاس های خود اتخاذ نموده که کم و بیش شبیه به دیگر بازی های معروف آنلاین حال حاضر است. بتلفیلد 2042 ده قهرمان مختلف دارد که هر کدام قابلیت های خاص خود را به بازی نماینده اعطا می نمایند. این قهرمان ها در بازی متخصص یا Specialist نامیده می شوند و به تدریج و در قالب آپدیت های آینده به تعداد آن ها افزوده خواهد شد. تمام تجهیزات قهرمان ها قابل انتخاب است، اما توانایی ویژه آن ها قابل تغییر نیست. هیچ محدودیتی در استفاده از سلاح ها برای این قهرمان ها هم وجود ندارد و آن ها می توانند هر سلاحی را به دست بگیرند.

یک نکته مهم، رایگان نبودن قهرمان های بعدی بازی است. الکترونیک آرتز از همین حالا آغاز به فروش نسخه های گران تر از بازی نموده است که شامل قهرمان های آینده می شون. این طور که گفته شده در اولین سال پس از عرضه بازی، هر فصل شاهد اضافه شدن یک قهرمان جدید خواهیم بود و کسانی که سیزن پس (Season Pass) بازی را بخرند این قهرمان ها را دریافت می نمایند. فروش لباس برای این قهرمان ها هم منبع درآمد دیگری برای الکترونیک آرتز است. از همین حالا حدود ده اسکین و لباس خاص برای قهرمان ها در قالب نسخه های گران تر به فروش گذاشته شده است.

بتلفیلد 2042 برای عرضه در روز 15 اکتبر امسال (23 مهر) روی پلتفرم های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری، ایکس باکس وان و کامپیوتر در نظر گرفته شده است.

می توانید در ادامه تریلر معرفی بازی و تصاویری از آن را ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1197

به "بتلفیلد 2042 رسما رونمایی شد؛ بازی فقط چند نفره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بتلفیلد 2042 رسما رونمایی شد؛ بازی فقط چند نفره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید