برای امنیت بیشتر، حساب کاربری مجازی خود را خصوصی کنید

به گزارش مجله فناوری، اگر حریم خصوصی برای شما نیز اهمیت دارد؛ به جای استفاده از قابلیت حلقه دوستان در توئیتر حساب کاربری خود را خصوصی کنید.

برای امنیت بیشتر، حساب کاربری مجازی خود را خصوصی کنید

کاربران فضای مجازی مدام در جست و جوی مکانی هستند تا بدون ترس از عواقب آن فعالیت نمایند.

در این کوشش برنامه ای که به کاربران اجازه می دهد به طور ناشناس فعالیت نمایند، حساب های خصوصی در اینستاگرام و توئیتر و قابلیت کلوز فرند آن ها، finstas و حساب های جعلی هستند.

اخیرا، توئیتر قابلیت حلقه دوستان را راه اندازی نموده است که به کاربران اجازه می دهد تا 150 نفر از نزدیک ترین متحدان خود را اضافه نمایند که می توانند توئیت هایی را ببینند که ممکن است بخواهید با افراد کمتری به اشتراک گذاشته گردد. البته استفاده از حلقه های توئیتر وقتی حساب شما از قبل خصوصی است، چه فایده ای دارد؟ کدام یک مفیدتر است؟ حسابی با توئیت هایی که فقط برای کاربرانی که اجازه می دهید شما را دنبال نمایند، می توانند به آن دسترسی داشته باشند یا یک حساب عمومی با توئیت های خاصی که فقط به بعضی از کاربران نشان داده می گردد؟

برای این منظور می توانید حساب عمومی خود را در توئیتر خصوصی نموده و به همه کسانی که زمانی از گیت های فالوئر شما عبور نموده اند، اجازه دهید بمانند.

هیچ استدلالی وجود ندارد. خصوصی کردن حساب عمومی خود در توئیتر تا حد زیادی ساده ترین راه برای راه اندازی فضایی امن در شبکه های اجتماعی است.

اضافه کردن افراد به یک حلقه سخت نیست؛ اما در حال حاضر کمی عذاب آور است. شما باید با پیمایش در فهرستی از موارد متقابل، تک تک افراد را به صورت دستی اضافه کنید که بسیار وقت گیر است. رفتن با یک حساب خصوصی به معنای واقعی کلمه به آسانی فشار دادن یک دکمه است.

برای راه اندازی یک حساب خصوصی در توئیتر دو راه وجود دارد که یکی از آن ها فرصت های جامعه سازی بسیار بیشتری را نسبت به دیگری تضمین می نماید.

راه اول این است که از ابتدا یک حساب کاربری به صورت خصوصی ایجاد کنید و فقط به انحصاری ترین فالوئر ها اجازه دهید. راه دوم و به طور بالقوه سرگرم نماینده تر این است که حساب عمومی خود را که ممکن است فالوئر هایی داشته باشد که نمی شناسید محدود نموده و آن را خصوصی کنید.

برای حلقه های توئیتر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوستان خود را به 150 حلقه برتر خود اضافه کنید؛ اما این عملا مانند ارسال پیغام به یک چت گروهی واقعا بزرگ است. احتمالا با افرادی صحبت می کنید که از قبل در حساب کاربری شما بوده اند.

اگر در پی رشد یک جامعه و نزدیک شدن با تعداد بیشتری از افراد هستید، موثرترین راه این است که حساب عمومی خود را خصوصی کنید. مطمئنا ممکن است فورا همه را نشناسید، اما آن قفل کوچک کنار نام شما باعث می گردد که فالوئر ها احساس نمایند به یک باشگاه کوچک مخفی دعوت شده اند و به عنوان یک کاربر با یک حساب خصوصی، بسیار نخبه خواهید بود.

بر اساس نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات پیو، بیشتر کاربران توئیتر پروفایل عمومی دارند.

لازم به ذکر است، حلقه ها از دیدگاه جامعه نیز مزایای خود را دارند. اول از همه اگر حساب شما از ابتدا خصوصی است، باید آن را به افراد بگویید و درخواست های فالوی آن ها را به صورت دستی بپذیرید که این دردسر است. زمانی که مجبور می شوید درخواستی را رد کنید، بسیار بد است؛ زیرا ممکن است آن شخص آزرده خاطر گردد و ممکن است مجبور شوید آن را به او شرح دهید.

تبدیل یک حساب کاربری عمومی که به خوبی دنبال می گردد به یک حساب خصوصی ممکن است به آسانی چرخاندن سوئیچ باشد؛ اما جنبه های منفی هم دارد. در میان جمعیتی که آن توئیت ها را می خوانند، افراد نامطلوبی وجود خواهند داشت؛ زیرا احتمالا قبلا دنبال نمایندگان خود را به دقت انتخاب ننموده اید. مزیت حلقه ها این است که می توانید دقیقا انتخاب کنید چه کسی هر یک از آن توئیت ها را ببیند. شما کنترل کامل دارید و ارباب یک پادشاهی کوچک آنلاین هستید. این ممکن است برای همه مجذوب کننده نباشد؛ اما گزینه خوبی است.

حریم خصوصی

هر چیزی که به صورت آنلاین پست می کنید این شانس را دارد که کاملا عمومی گردد. امکان گرفتن اسکرین شات نیز وجود دارد؛ اما داشتن یک حساب خصوصی یا توئیت کردن منحصر به حلقه دوستان نزدیک برای اطمینان، از سطح کمی از حریم خصوصی و محافظت برخوردار است.

اگر به حریم خصوصی اهمیت می دهید، مطمئن ترین شرط شما این است که با یک حساب خصوصی آغاز کنید. شما بیشترین کنترل را خواهید داشت که چه کسی توئیت های شما را به این شکل می بیند. قابلیت حلقه، دومین گزینه خصوصی در این جا است، گرچه این شما هستید که تصمیم می گیرید چه کسی در حلقه دوستان نزدیک شما باشد؛ اما امکان خطا نیز وجود دارد. به این معنا که محتمل است توئیت های حلقه یک روز عمومی شوند یا ممکن است به طور تصادفی یک توئیت که برای حلقه شما در نظر گرفته شده است را ارسال کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: Mashable

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1667

به "برای امنیت بیشتر، حساب کاربری مجازی خود را خصوصی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای امنیت بیشتر، حساب کاربری مجازی خود را خصوصی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید