ابداع داروی نانو ترکیب برای درمان دیابت

به گزارش مجله فناوری، یک تیم تحقیقاتی با استفاده از فناوری نانو، داروی ترکیبی را برای درمان بیماران دیابتی ارائه کرده است.

ابداع داروی نانو ترکیب برای درمان دیابت

یک تیم تحقیقاتی در کالج داروسازی بالینی در دانشگاه ملک فیصل عربستان با استفاده از فناوری های نانو فرمول درمانی را ارائه کرده است که عصاره های طبیعی را با یکی از مهم ترین دارو های مورد استفاده برای کاهش سطح قند خون ادغام کرده است.

دکتر مرفت المصطفی معاون دانشکده داروسازی بالینی این دانشگاه و کننده این تیم تحقیقاتی شرح داده است که اولین گام یعنی رسیدن به فرمول اولیه و آزمایش پیروز آن بر روی حیوانات به منظور اطمینان از اثربخشی درمانی دارو به پایان رساند و نتایج مطالعه در یکی از مقالات علمی بین المللی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این ایده برای کمک به بخش بزرگی از جمعیت کل جهان و به ویژه کشور های خلیج فارس یعنی برای کمک به بیماران دیابتی نوع 2 ارائه شده است، شرح داد: دیابتی ها سطوح بالای گلوکز در خون از اختلالات متابولیک مزمن رنج می برند وباید برای کنترل، کاهش علائم و جلوگیری از عوارض آن با تنظیم سطح گلوکز خون، از رژیم غذایی سالم پیروی کنند.

المصطفی اضافه کرد: این طرح درمانی بیماران دیابتی شامل نظارت مستمر، اصلاح سبک زندگی و استفاده از انواع خاصی از دارو های درمانی است که شامل درمان های خوراکی یا تزریقی می شود.

یکی از درمان های مورد استفاده برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، پیوگلیتازون است که به صورت قرص برای مصرف خوراکی موجود است.

وی تأکید کرد: این فناوری یکی از امیدبخش ترین روش های مدرن در نظر گرفته می شود، زیرا در غلبه بر بسکمک از مسائل مرتبط با رژیم های درمانی سنتی، از جمله سهولت فرمولاسیون دارو های محلول در آب، کاهش عوارض جانبی و غلبه بر مقاومت دارویی پیشرفته و ایمن است.

منبع: alyaum.com

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1626

به "ابداع داروی نانو ترکیب برای درمان دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع داروی نانو ترکیب برای درمان دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید