یک آمپول شش ماهه جایگزین قرص فشار خون می گردد

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران : نگرانی از مصرف به موقع قرص های روزانه فشار خون همواره یکی از نگرانی های سالمندان بوده است اما اکنون محققان از ابداع تزریق شش ماهه ای خبر می دهند که خیال خیلی ها را از این بابت آسوده خواهد نمود.

یک آمپول شش ماهه جایگزین قرص فشار خون می گردد

ایرنا : بدن انسان پس از قدم گذاشتن در مرحله پیری دچار بیماری های متعددی می گردد که فشار خون در سالمندان از مهم ترین آن ها است به دلیل اینکه بالا رفتن فشار خون خطر سکته قلب را به همراه دارد. هر چه بالا رفتن فشار خون خطرناک باشد به همان اندازه پایین بودن فشار خون نیز خطرناک است. اطرافیان افراد سالمند یا شرکت خدمات پرستاری سالمند باید اندازه فشار خود فرد را به طور مرتب چک نمایند و مصرف قرص روزانه را به سالمند متذکر شوند تا از هرگونه خطر احتاقتصادی ناشی از فشار خون بالا و پایین پیشگیری گردد.

افرادی که فشار خون بالا دارند، معمولا یک بار در روز برای کنترل این بیماری قرص مصرف می نمایند. فشار خون با دو عدد ثبت می گردد: فشار سیستولیک (عدد بالاتر) نیرویی است که در آن قلب خون را به اطراف بدن پمپاژ می نماید و فشار دیاستولیک (عدد پایین تر) که مقاومت در برابر جریان خون در رگ های خونی است. محققان اکنون سرگرم آزمایش این رویکرد هستند که به گفته آنها برای اولین بار در دنیا است که می توان فشار خون بالا را درمان کرد.

طبق اعلام سرویس همگانی سلامت انگلیس، حدود یک سوم بزرگسالان در این کشور فشار خون بالا دارند، اما ممکن است بسیاری آن را ندانند. در حالی که اغلب این افراد علائم قابل توجهی ندارد اما اگر فشار خون بالا درمان نگردد، می تواند خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

در این کارآزمایی تازه که به وسیله محققان دانشگاه کوئین مری لندن (QMUL) انجام شد ، 630 بیمار از سراسر دنیا شرکت دارند که 100 نفر از آنها از انگلیس خواهند بود. به گفته محققان، افرادی که فشار خون بالا در آنها تشخیص داده می گردد، معمولا یک بار در روز برای کنترل این بیماری قرص مصرف می نمایند.

بنیاد قلب انگلیس (BHF) بیان کرد: اگرچه همواره توضیحی برای دلیل فشار خون بالا وجود ندارد، اما بیشتر افراد به دلیل رژیم غذایی، سبک زندگی یا شرایط پزشکی به آن مبتلا می شوند. این مطالعه که به وسیله Alnylam Pharmaceuticals تأمین اقتصادی شده و به وسیله مؤسسه ملی تحقیقات بهداشت و مراقبت (NIHR) حمایت می گردد، قرار است به مدت سه سال اجرا گردد.

داروی تازه، پروتئینی به نام آنژیوتانسینوژن را هدف قرار می دهد که به وسیله کبد فراوری می گردد و در تنظیم فشار خون نقش دارد. آزمایشات فاز نخست بر روی 84 بیمار نشان داد که یک دُز از این داروی تازه، پس از سه هفته، غلظت هورمون را در خون افراد حداقل 90 درصد کاهش می دهد.

این اثر پس از 12 هفته نیز پابرجا خواهد بود و محققان امیدوارند بتواند سطح فشار خون را برای مدت طولانی کنترل کند. سازندگان این دارو می گویند که این می تواند یک راهکار قابل کنترل تر و عملی تر برای بیماران باشد و خطر فراموشی مصرف قرص های روزانه را از بین ببرد. دکتر مانیش ساکسنا، سرپرست مطالعه و معاون مدیر بالینی QMUL، گفت که آنها از این کارآزمایی هیجان زده هستند.

وی می گوید: این کارآزمایی در روزهای اولیه خود بسر می برد، اما امید نهایی ما این است که ثابت گردد این درمان یک راهکار عملی و ایمن تر و قابل کنترل تر برای مقابله با فشار خون بالا است. درمان دو بار در سال با تزریق زیر پوست جایگزین بهتری برای مصرف داروهای روزانه است. ما معتقدیم که این تزریق خبر خوشایندی برای بیماران خواهد بود و درمان این بیماری را راحت تر می نماید.

پروفسور سر نیلش سامانی، مدیر پزشکی در بنیاد قلب انگلیس، گفت که این تزریق می تواند به خبر خوبی برای میلیون ها نفر در سراسر انگلیس منجر گردد که بسیاری از آنها احتیاج به مصرف روزانه دارو برای کاهش خطر حملات قلبی و سکته مغزی دارند. وی اضافه نمود: این مطالعه معین خواهد نمود که آیا تزریق دو بار در سال فشار خون را به اندازه کافی در یک دوره طولانی کاهش می دهد یا خیر. اگر این مورد ثابت گردد، ممکن است جایگزینی برای مصرف قرص های روزانه برای بعضی از بیماران باشد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1576

به "یک آمپول شش ماهه جایگزین قرص فشار خون می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آمپول شش ماهه جایگزین قرص فشار خون می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید