آنالیز و ارزیابی 90 ایده در حوزه علوم شناختی

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، بدنبال اعلام پانزدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، اساتید، محققان و پژوهشگران از 46 مرکز علمی و آموزشی سراسر کشور ، بیش از 90 ایده پژوهشی برای مشارکت دراجرای طرح های تحقیقاتی درحوزه های دانش علوم شناختی ارایه کردند.

آنالیز و ارزیابی 90 ایده در حوزه علوم شناختی

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با هدف گسترش فعالیت های پژوهشی، شکل گیری هسته های تحقیقاتی، ارتقا و توانبخشی شناختی، پرورش کارکرد های اجرایی و نیز علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی در پاییز سال جاری پانزدهمین فراخوان طرح های پژوهشی را برگزار کرد.

این فراخوان در چهار حوزه مختلف شامل حوزه علوم اجتماعی محاسباتی با رویکرد شناختی، پرورش کارکرد های اجرایی، ارتقا و توانبخشی شناختی و نیز طرح های دسته (ج) ترکیب سرانجام نامه ها برگزار گردید.

داوری این تعداد از ایده های پژوهشی از هم اکنون شروع شده و کوشش می گردد نتایج اولیه این آنالیز در نیمه دوم ماه آینده در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در حوزه ارتقا و توانبخشی شناختی ، حمایت از طرح های پژوهشی را با تمرکز بر ارتقا و توانبخشی شناختی در رده سنی بزرگسالان (18 سال به بالا) برگزار کرد تا با افزایش سرمایه های شناختی جامعه نسبت به پیشگیری و جلوگیری از کاهش عملکرد های شناختی با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی اقدام گردد.

از سوی دیگر به منظور افزایش هم افزایی سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب درحوزه علوم شناختی در پانزدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی، تشکیل هسته های تحقیقاتی تحت عنوان طرح های دسته ج مورد توجه قرار گرفته است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای اهداف و اولویت های مصوب، در پانزدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی خود همچنین از طرح های پژوهشی برای طراحی برنامه های پرورش کارکرد های اجرایی گروه سنی 12 تا 17 سال حمایت می نماید.

از سوی دیگر افزایش روزافزون استفاده از اینترنت، شبکه های اجتماعی و وسایل هوشمند دردهه اخیر منجر به انفجار داده های رفتاری و اجتماعی قابل استفاده برای محققان شده است و توسعه تحقیقات بین رشته ای مشترک با علوم شناختی همیشه یکی از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی است.

در این حوزه ، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از گروه های دانشگاهی، نوپا و شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه جمع آوری یا تحلیل داده های دیجیتال دعوت به مشارکت در ایجاد زیرساخت های نرم تحقیقاتی و توسعه فن آوری دعوت به همکاری نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 865

به "آنالیز و ارزیابی 90 ایده در حوزه علوم شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و ارزیابی 90 ایده در حوزه علوم شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید