برگزاری کنفرانس ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح در تهران

به گزارش مجله فناوری، کنفرانس بین المللی ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل در روز های شنبه و یکشنبه 27 تا 28 شهریور ماه به مناسبت روز جهانی صلح به صورت وبینار در تهران برگزار می گردد.

برگزاری کنفرانس ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح در تهران

به گزارش خبرنگاران، داود عامری دبیرکل مجمع دنیای صلح اسلامی در نشست خبری کنفرانس ائتلاف دنیای سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل که در دفتر مجمع دنیای صلح اسلامی برگزار گردید، با تأکید بر اینکه صلح زمانی مناسب و مطلوب است که بر محور عدالت بنا شده باشد، بیان داشت: دنیا امروز به دلایل مختلفی با چالش هایی در حوزه صلح، امنیت، فقر، محیط زیست و مسائلی از این دست روبرو هست که دولت ها، نمی توانند به تنهایی در برخورد با این مسائل به طور کامل و پیروز عمل نمایند.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد به وسیله همکاری مردمان با هم و با دولت و بخش خصوصی، در بسیاری از زمینه ها بسترساز توسعه و رشد جامعه هستند. در واقع به اسم نهادهای مدنی، واسط بین دولت و مردم بوده و بخش مهمی از مشارکت مردم در توسعه جامعه را از این طریق شکل می دهند.

عامری مهم ترین هدف تقویت سازمان های مردم نهاد را افزایش ظرفیت نظام اجتماعی توصیف کرد و ابراز داشت: کنفرانس ائتلاف دنیای سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل در روزهای شنبه و یکشنبه 28 و 29 شهریور ماه به مناسبت روز دنیای صلح به صورت وبینار در تهران برگزار می گردد.

وی ادامه داد: تبیین مبانی علمی، حقوقی و قانونی شکل گیری سازمان های مردم نهاد و تبیین نقش و صندلی این سازمان ها در تحقق صلح، عدالت و همگرایی ملل از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

دبیرکل مجمع دنیای صلح اسلامی درباره برنامه های بلندمدت مرکز متبوعش توضیح داد: تشریح ضرورت ها و الزامات توجه به سازمان های مردم نهاد در دنیا، فراوری ادبیات مفهومی درباره سازمان های مردم نهاد و توسعه صلح و عدالت دنیای و توجه دادن نخبگان و رسانه ها به صندلی سازمان های مردم نهاد در کشورها و در دنیا از جمله برنامه های مدنظر برای تسری گفتمان صلح و عدالت در بعد داخلی و بین المللی است.

وی گفت: این کنفرانس با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در پنج محور سازمان های مردم نهاد؛ مبانی نظری و کارکردها، نقش سازمان های مردم نهاد در استقرار صلح و عدالت دنیای و مقابله با ظلم و خشونت، سازمان های مردم نهاد و رابطه آن با قدرت ها و دولت ها، دیپلماسی عمومی و سازمان های مردم نهاد و قدرت نرم جوامع و سازمان های مردم نهاد برپا می گردد. کنفرانس ائتلاف دنیای سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل در پنج مرحله در سال 1400 و 1401 پیگیری خواهد شد تا بسترهای لازم برای این ائتلاف دنیای شکل گیرد.

به گزارش دانشجو، علاقه مندان می توانند کنفرانس ائتلاف دنیای سازمان های مردم نهاد برای صلح، عدالت و همگرایی ملل را به به صورت مجازی در لینک های زیر www.rubika.ir/iw-peace و www.aparat.com/iwpeace/live دیدن نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1301

به "برگزاری کنفرانس ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنفرانس ائتلاف جهانی سازمان های مردم نهاد برای صلح در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید