بهترین سایت آنلاین خرید و فروش خودرو دست دوم

به گزارش مجله فناوری، خریداران و فروشندگان ماشین های دست دوم شرایط ویژه ای را پشت سر می گذارند؛ از یک طرف مراکز تعویض پلاک در شهر های قرمز تعطیل هستند و از طرف دیگر پیدا کردن مشتری، توافق با فروشنده و بازدید دریافت به کاری سخت و طاقت فرسا تبدیل شده است. در این شرایط سایت ها و سامانه های خرید و فروش خودرو دست دوم، با ایجاد امکان کارشناسی خودرو سعی می نمایند به بخشی از کار سرعت ببخشند. آن ها قبل از انجام معامله، می توانند یک کارشناس خبره بفرستند تا زیر و روی ماشین را آنالیز کند و تمام عیب و ایرادات آن را روی دایره بریزد. بعضی هایشان قیمت پیشنهادی هم دارند که بر اساس آن می توان فهمید قیمت فروشنده تا چه حد به واقعیت نزدیک است. هزینه کارشناسی عموما در حدود 150 تا 200 هزار تومان است. بعضی سامانه ها به صورت رایگان خودرو را کارشناسی می نمایند و بعد از آن بلافاصله خودرو را برایتان می فروشند. بعضی سامانه ها بعد از کارشناسی آگهی خودرو شما را با مشخصات کامل منتشر می نمایند تا سریع تر برای آن مشتری پیدا گردد. علاوه بر فروشنده های خودرو، خریدار هایی که تا پای معامله رفته و می خواهند از خودرو مورد نظرشان اطمینان کامل پیدا نمایند و بعد دست به معامله بزنند، دیگر مشتریان کارشناسی خودرو هستند که حاضرند با پرداخت مبلغی در حد 150 تا 200 هزار تومان، خرید مطمئنی داشته باشند. در این گزارش شرایط و خدمات پنج سامانه کارشناسی و خرید و فروش خودرو دست دوم یعنی دیوار، همراه مکانیک، خودرو 45، ماشین بانک و ایمن ران آنالیز شده است.

بهترین سایت آنلاین خرید و فروش خودرو دست دوم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

دیوار و کارنامه؛ نمره 10 از 10

دیوار امکان تخمین رایگان قیمت خودرو بر اساس مشخصات کلی و معین بازه قیمت را فراهم می نماید

سالانه بیش از 16 میلیون آگهی فروش خودرو در دیوار منتشر می گردد. از آنجا که انتشار اگهی در این سامانه رایگان است، ممکن است بخش زیادی از آگهی های منتشر شده اطلاعات اشتباه یا ناقض داشته باشند. برای مثال صرفا نمی توان با دانستن مدل و سال ساخت خودرو متوجه شد که آیا قیمت در نظر گرفته شده برای آن مناسب است یا نه. مسئله ای که شاید با کارشناسی خودرو بتوان آن را حل کرد. دیوار برای این موضوع سامانه کارنامه را در نظر گرفته که با استفاده از آن می توان با ثبت درخواست کارشناسی خودرو و پرداخت هزینه آن، از متخصصان این سامانه بخواهید تا با مراجعه به محل خودرو مورد نظر شما را کارشناسی نمایند. دیوار همچنین امکان تخمین رایگان قیمت خودرو بر اساس مشخصات کلی و معین بازه قیمت هم دارد. البته بازه ای که در این روش اعلام می گردد بسیار عظیم است و چندان دقیق به نظر نمی رسد. هزینه کارشناسی کارنامه بسته به مدل خودرو متفاوت است، ولی برای خودرو های داخلی مثل پراید و پژو، هزینه ای که کارنامه برای کارشناسی خودرو در نظر گرفته رقمی حدود 150 هزار تومان است که کمتر از دیگر سامانه های کارشناسی به نظر می رسد. هزینه کارشناسی خودرو های خارجی بعضا بیش از 200 هزار تومان است. بعد از ثبت درخواست، امکان معین ساعت مراجعه کارشناس کارنامه برای روز کاری بعد وجود دارد. تهران، کرج، مشهد، اصفهان و تبریز تنها شهر هایی هستند که خدمات کارشناسی خودرو توسط کارنامه در آن ها ارائه می گردد. اگر خودروتان را کارشناسی کنید، سامانه کارنامه آن را به صورت سفارشی برایتان می فروشد. مزیت آن برای خریدار این است که می تواند بعد از مشاهده نتیجه کارشناسی خودرو تصمیم به خرید بگیرد. در این گزارش، شرایط بدنه، لاستیک و رینگ ها، فضای داخل و تجهیزات، موتور و انتقال قدرت، سیستم تعلیق، فرمان و ترمز و آپشن های خودرو آنالیز و به آن ها نمره داده می گردد. همچنین اگر خودرو مورد نظرتان را از دیوار پیدا ننموده باشید هم می توانید از کارنامه برای کارشناسی خودرو بهره ببرید و این سامانه صرفا مخصوص کاربران دیوار نیست.

همراه مکانیک؛ نمره 9 از 10

همراه مکانیک ادعا می نماید قادر است در کمتر از 10 روز خودرو کارشناسی شده را بفروشد

سایت تخصصی خرید و فروش خودرو همراه مکانیک، امکان فروش خودرو با دو روش کارشناسی شده و عادی فراهم نموده. سیستم کار به این صورت که بعد از ثبت سفارش فروش خودرو، آگهی در محل خاصی منتشر نمی گردد و تنها در اختیار سامانه همراه مکانیک قرار می گیرند. خریداران خودرو هم نمی توانند آگهی ها را به صورت مجزا مشاهده نمایند و صرفا با ثبت درخواست خرید خودرو بر اساس مشخصات مورد نظر مثل مدل، قیمت و ... آگهی ها مرتبط با درخواست شما برایتان ارسال می گردد. در روش سفارشی همراه مکانیک امکان مشاوره تلفنی و آنالیز تمام خودرو ها را برای خریدار در نظر می گیرد. برای اینکه خودرو شما در فهرست همراه مکانیک وارد گردد، می توانید به صورت رایگان سفارش فروش ثبت کنید، اما استفاده از خدمات کارشناسی خودرو برای فروش راحت تر و با قیمت بالاتر ضروری است هزینه کارشناسی را بپردازید. این هزینه 200 هزار تومان است و نسبت به دیگر سامانه های خرید و فروش خودرو بالاتر به نظر می رسد. همچنین برای خودرو های خارجی هزینه کارشناسی خودرو بیشتر خواهد بود. بعد از ثبت درخواست کارشناسی خودرو، می توانید از همراه مکانیک بخواهید همان روز برای کارشناسی به محل مورد نظر شما مراجعه کند. همچنین امکان معین وقت تا یک هفته بعد هم وجود دارد. کارشناس همراه مکانیک بعد از آنالیز خودرو، گزارشی شامل موارد فنی، اسناد و مدارک، بدنه، ستون و شاسی، داخل خودرو، بیرون خودرو، لاستیک ها و دیگر اجزای خودرو تنظیم می نماید. آگهی خودرو های کارشناسی شده برای کاربران همراه مکانیک قابل مشاهده است. همراه مکانیک می گوید در کمتر از 10 روز خودرو کارشناسی شده را می فروشد. امکان کارشناسی خودرو در شهر های تهران، اصفهان، اهواز، بابل، تبریز، ساری، شیراز، قائم شهر، کرج و مشهد وجود دارد. این سایت همچنین امکان تخمین قیمت خودرو بر اساس اطلاعاتی که وارد می کنید دارد. سامانه تخمین قیمت همراه مکانیک علاوه بر قیمت معینی که اعلام می نماید، بازه ای هم در اختیار کاربر می گذارد. همچنین امکان مشاهده نمودار تغییرات قیمت خودرو دست دوم در طول یکسال گذشته هم وجود دارد.

خودرو 45؛ نمره 8 از 10

کارشناسی خودرو 45 در مقایسه با دیگر سامانه ها کامل تر به نظر می رسد

شعار اصلی سایت خودرو 45، فروش فوری خودرو در 45 دقیقه است. در این سامانه خبری از آگهی فروش خودرو نیست. شرایط کار به این صورت است که بعد از ثبت درخواست با شما تماس گرفته می گردد تا با مراجعه به نمایندگی های خودرو 45، کارشناسی خودرو انجام گردد. به عبارتی امکان اعزام کارشناس به محل بر خلاف دیگر سایت ها وجود ندارد و حتما باید یک سر به نمایندگی خودرو 45 بزنید. با این تفاوت که این سایت ادعا می نماید می تواند تنها با یک بار مراجعه خودرو شما را بفروشد. به این صورت که بعد از انجام کارشناسی، ماشین شما قیمت گذاری و به مزایده گذاشته می گردد تا با بالاترین قیمت پیشنهادی توسط کاربران خودرو 45 به فروش برسد. اگر عجله نداشته باشید یا بخواهید خودروتان را با قیمتی بالاتر از قیمت کارشناسی شده بفروشید، آگهی خودرو شما در سایت برای مشاهده کاربران قرار داده می گردد و هر کس می تواند برای خرید آن اقدام کند. آنطور که در این سایت آمده، هزینه کارشناسی خودرو رایگان است. در این کارشناسی 145 مورد در پنج دسته کلی یعنی بدنه و لاستیک، سیستم برق و داخلی، تهویه، موتور و سیستم تعلیق آنالیز می گردد و نتایج آن برایتان قابل مشاهده است. کارشناسی خودرو 45 در مقایسه با دیگر سامانه ها کامل تر به نظر می رسد. چراکه امکان مشاهده عکس تک تک موارد کارشناسی شده برای مشتری وجود دارد. این سایت می گوید خودرو 84 درصد از متقاضیان را در کمتر از سه روز فروخته است. اگر بخواهید از سایت خودرو 45 برای کارشناسی و فروش خودرو بهره ببرید، اول باید ببینید آیا این سامانه در شهر شما نمایندگی دارد یا نه؟ فهرست شعب خودرو 45 نشان می دهد تنها در تهران، کرج، اهواز، آمل، بابل و خرم آباد امکان استفاده از خدمات این سایت وجود دارد. مشکلاتی که ممکن است در مراحل فروش فوری خودرو به وجود بیاید، از جمله قیمت پایین برای فروشنده، نقطه ضعف عظیم خودرو 45 به حساب می آید.

ماشین بانک؛ نمره 5 از 10

نقطه ضعف ماشین بانک این است که بر خلاف دیگر سامانه ها، امکان تخمین قیمت خودرو بر اساس مشخصات کلی را ندارد

ماشین بانک امکان خرید خودرو های کارشناسی شده، فروش خودرو در سایت و صفحه اینستاگرام و همچنین درخواست کارشناسی خودرو را در اختیار کاربرانش قرار داده. تعداد آگهی های منتشر شده در این سایت چندان بالا نیست و به همین خاطر نمره پایینی گرفته است. هزینه کارشناسی خودرو توسط ماشین بانک برای هر مدل متفاوت است. ماشین های داخلی مثل پراید و پژو در حدود 160 تا 180 هزار تومان هزینه کارشناسی دارند. بعد از ثبت درخواست، ماشین بانک با متقاضی تماس می گیرد و زمانی برای اعزام کارشناس به محل مورد نظر معین می گردد. در شهر های تهران، کرج، قزوین، اصفهان و مشهد امکان کارشناسی در محل وجود دارد و اگر ساکن شهر های دیگر هستید، نمی توانید از خدمات کارشناسی ماشین بانک بهره ببرید. در این کارشناسی، سلامت بدنه، فضای داخلی و تجهیزات، شرایط فنی خودرو، آپشن ها و سلامت چرخ ها آنالیز می گردد. علاوه بر چک لیست کارشناسی، نهایتا توضیحاتی درباره شرایط خودرو ارائه می گردد تا مشتری راحت تر بتواند برای خرید خودرو تصمیم بگیرد. خریدار می تواند برای خودرو هایی که بدون کارشناسی آگهی شده اند، درخواست کارشناسی ثبت کند که در این صورت هزینه آن برعهده خریدار خودرو خواهد بود. این کارشناسی بدون احتیاج به مراجعه خریدار و صرفا با اعزام کارشناس به محل فروشنده انجام می گردد. در نهایت امکان مشاوره برای قیمت گذاری هم وجود دارد. یکی از نقاط ضعف ماشین بانک این است که بر خلاف دیگر سامانه ها، امکان تخمین قیمت خودرو بر اساس مشخصات کلی وجود ندارد.

ایمن ران؛ نمره 2 از 10

سایت ایمن ران از نظر طراحی شرایط مناسبی ندارد

ایمن ران امکان خرید یا فروش خودرو ندارد و تنها خدمات کارشناسی به مشتریانش ارائه می نماید. به این صورت که اگر بخواهید ماشینتان را بفروشید می توانید از ایمن ران گواهی کارشناسی بگیرید و آن را ضمیمه آگهی کنید. همچنین خریدار هایی که تا پای معامله پیش رفته و می خواهند از خریدشان مطمئن شوند، می توانند از ایمن ران بخواهند تا با اعزام کارشناس، ماشین مورد نظر را آنالیز و درباره قیمت آن نظر بدهد. امکان درخواست کارشناسی علاوه بر سایت، در اپلیکیشین ایمن ران هم وجود دارد. در سایت این سامانه، فهرست کاملی از تعرفه کارشناسی خودرو های مختلف بر اساس مدل آن ها وجود دارد. هزینه کارشناسی خودرو های داخلی عموما در حدود 150 تا 200 هزار تومان است و برای خودرو های خارجی مثل بنز کلاس ML به 800 هزار تومان می رسد. این سامانه همچنین امکان آموزش کارشناسی خودرو هم دارد و این دوره ها به صورت غیرحضوری برگزار می گردد و نهایتا گواهی کارشناس خودرو برای شرکت نمایندگان صادر می گردد. اگر می خواهید از خدمات ایمن ران بهره ببرید، بهتر است دور سایت آن را خط بکشید. چراکه این سایت چندان از نظر طراحی شرایط مناسبی ندارد و بخش های زیادی از آن در دست طراحی است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1118

به "بهترین سایت آنلاین خرید و فروش خودرو دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سایت آنلاین خرید و فروش خودرو دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید